„Nu vor fi reparații în perioada în care există turism în floare, spre litoral. Vom avea grijă ca reparațiile să fie după încetarea sezonului turistic, să înceapă undeva în septembrie, pe ambele sensuri. (…) București – Fundulea este sectorul cu probleme, un sector care costă aproximativ 30-35 milioane euro ca reparații”, a spus șeful CNADNR.
Întrebat când vor fi finalizate lucrările, Neaga a spus că nu poate avansa un termen până când nu va fi finalizat studiul de fezabilitate al acestui proiect.
Reprezentanții CNADNR au declarat în urmă cu circa două săptămâni că lucrările de modernizare a tronsonului vor începe în primăvară și vor continua inclusiv pe perioada verii. Anunțul a stârnit nemulțumirea multor șoferi, dar și a hotelierilor de pe litoral.
„Am făcut reparații și vom continua reparațiile, dar vreau să vă spun că avem pregătit un proiect de reabilitare a acestui tronson, din beton de ciment. Avem toate aprobările necesare și soluția va fi pusă în aplicare în acest an. Va fi reabilitat acest tronson, de la București la Fundulea, pe ambele sensuri. Soluția aprobată este frezare cu 8 centimetri a betonului de ciment și înlocuire cu asfalt”, a declarat, la 25 februarie, Florea Dascălu, șeful Direcției de Întreținere Drumuri Naționale și Autostrăzi din cadrul CNADNR.
Întrebat dacă reabilitarea va fi finalizată până în vara acestui an, când traficul se aglomerează cu turiști care merg spre Litoral, reprezentantul CNADNR afirma că lucrările vor fi derulate și în vară, dar proiectul ar putea fi încheiat până la sfârșitul anului 2015.
Cei doi directori CNADNR au avansat sume diferite cu privire la costurile lucrărilor. Dascălu a susținut că proiectul necesită fonduri de circa 22 de milioane de euro, însă Neaga a arătat că reparațiile vor costa 30-35 milioane euro.
Traficul pe tronsonul București – Fundulea al Autostrăzii Soarelui a fost deschis în 2004.