Se confirmă ascensiunea acestui domeniu. Mai multe magazine au decis să facă pasul
Una dintre cele mai importante firme de servicii web de pe piața locală, ce administrează un data center de mare capacitate și de ultimă generație hardware și software lângă Craiova, a anunțat că găzduiește cu 31% mai multe magazine online față de data de 31 decembrie 2019.
Raportat la perioada similară a anului trecut, valorile sunt aproape duble, spun experții THC.ro.
Reprezentanții firmelor de servicii web au adăugat că dintre site-urile nou lansate online, tot mai puține sunt pur și simplu de prezentare și tot mai multe au cel puțin o componentă de e-commerce (magazin online propriu-zis sau pagină de înregistrare rezervări, solicitări comenzi etc.).
Piața de găzduire web din România este în creștere semnificativă
În primul semestru al acestui an, data center-ul din România a ajuns să găzduiască noi magazine online din diverse domenii de retail, atât proiecte start-up, cât și magazine online ajunse deja la dimensiuni mai mari, care aveau nevoie de servicii profesionale care să le permită dezvoltarea corectă pentru piața națională.
„Piața de găzduire web din România este în creștere semnificativă pe segmentul de comerț online. Observăm tot mai multe e-shop-uri care aleg web hosting local, în dauna variantelor mai ieftine cu data centere localizate în alte țări”.
„Vitezele reale de încărcare ale paginilor web sunt mai mari în cazul în care vizitatori din România accesează un website găzduit pe un server în data center local. Cea mai mare parte a proiectelor web dezvoltate de români este dedicată utilizatorilor din țara noastră. În plus, apar și tot mai multe inițiative de e-commerce din alte state europene, care atacă piața locală nu doar prin platforme marketplace, ci și cu website-uri dedicate.
„Este o oportunitate pe care sperăm să o aleagă în viitor tot mai des și antreprenorii români, pentru a avea acces la piețe noi, dincolo de cea națională”, au precizat vocile autorizate ale companiei.
În primul semestru al anului în curs, sursa citată a consemnat o majorare de 37% a cererii pentru servere dedicate și servere VPS, creștere însemnată de asemenea pe categoria de domenii web .ro și pe cea de certificate SSL.
Piața de fashion a făcut un pas și mai mare către magazinele online. La fel și HoReCa
Experții companiei amintită mai sus spun că zona de retail IT&C și electrocasnice nu mai este atât de atractivă pentru antreprenorii online, noua modă fiind, în viziunea lor, piața de fashion.
Pe acest segment se consemnează cele mai multe mișcări, cu noi magazine online găzduite, dar și magazine care au făcut upgrade la planurile lor de hosting web.
Există clienți strict retaileri, dar și clienți care sunt și producători de fashion sau lucrează în parteneriat cu producători locali de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii fashion.
În ciuda problemelor evidente din unele domenii lovite puternic de pandemia de coronavirus, chiar și vânzarea de servicii crește online. De altfel, apar noi clienți din HoReCa și din turism, mai ales hoteluri și pensiuni care înțeleg importanța rezervărilor online directe (evitând astfel comisioanele către terți).
De asemenea, sunt găzduite website-uri care mizează pe catering – restaurante forțate și de împrejurări, care nu se bazează exclusiv pe celebrele platforme de comenzi online.
Comercianții de alimente, detergenți, dezinfectanți și măști sunt din ce în ce mai mult în online
Conform raportului realizat de compania mai sus amintită, în primul semestrul al anului în curs s-au putut observa noi magazine și pe segmentul alimentar, inclusiv produse alimentare cu termen redus de valabilitate sau care necesită transport în condiții speciale, la rece, comercianții găsind metode inedite, alături de curieri – exemple se pot vedea multe pe piața online de specialitate (ambalaje termoizolante, folosirea de gheață etc.).
Noi clienți pe serverele companiei există și pe segmentul de cosmetice & detergenți, inclusiv pe zona de produse de igienă. Ca o particularitate, multe dintre magazinele online au adăugat în gamele lor de produse articole precum dezinfectanți și măști de protecție pentru față, chiar dacă activau pe nișe diferite.
„O astfel de preocupare complementară a fost determinată evident de cererea mare de astfel de produse din partea populației, o oportunitate de business de criză”, au mărturisit IT-iștii.
În intervalul 1 iulie -15 august 2020, creșterea față de 30 iunie a fost de 12% pe segmentul e-commerce, ca număr de website-uri / domenii găzduite.