Grupul maghiar OTP a transmis, marți, că ia în calcul extinderea gamei de opțiuni strategice pentru OTP Bank România, pe fondul informațiilor vehiculate privind o posibilă părăsire a pieței românești.
Grupul OTP a anunțat oficial, marți, că a decis „extinderea gamei de opțiuni strategice ale OTP Bank România prin testarea pieței în vederea unei posibile vânzări a băncii”, în paralel cu strategia de creștere organică a acesteia.
Conform comunicatului oficial, OTP Bank România a obținut în ultimii ani o creștere semnificativă, ca urmare a unei strategii bune de creștere, a muncii devotate și de înaltă calitate și a încrederii clienților. Astfel, în ultimii patru ani și-a dublat dimensiunea, și-a sporit cu 50% numărul de clienți, a implementat numeroase inițiative, cu precădere în zona de digitalizare și a creat o cultură agilă, orientată spre client.
În ceea ce privește „testarea pieței în vederea unei posibile vânzări a băncii”, oficialii estimează că procesu este de durată
„Acest proces este estimat să dureze câteva luni și, în cazul succesului licitației, posibilul acord de vânzare ar fi semnat în aproximativ un an. Acest demers nu influențează operațiunile curente, inclusiv atribuțiile și activitatea zilnică a angajaților băncii și nici obiectivele de vânzări ale OTP Bank România”, a transmis compania.
OTP Bank România anunța, în 10 mai, rezultate financiare în creștere pentru primul trimestru din 2023.
Potrivit raportului publicat la Budapesta, în care rezultatele băncii sunt prezentate consolidat, ajustate în conformitate cu standardele Grupului, OTP Bank România a înregistrat un profit după impozitare de 15 milioane lei în primul trimestru al anului 2023, nivelul fiind influențat de creșterea cheltuielilor operaționale (+12%) și a costurilor de risc (+24%) comparativ cu ultimul trimestru al anului 2022.
Astfel, conform companiei:
„Începutul acestui an reprezintă o tranziție între contextul anului 2022 și îmbunătățirea treptată așteptată pentru principalii indicatori economici pe parcursul acestui an. În aceeași măsură, evoluțiile principalelor linii de business diferă în funcție de tendințele pieței și a modificărilor preferințelor clienților, astfel că suntem mulțumiți de performanța primului trimestru al anului. Am obținut rezultate financiare bune, cu creșteri ale veniturilor și a profitabilității operaționale comparativ cu anul precedent, consolidând poziția băncii într-o perioadă în care unele segmente de business prezintă anumite provocări. Astfel, echipa s-a concentrat pe propunerea unei oferte adaptate la contextul actual pentru susținerea clienților individuali și a cerințelor mediului de afaceri local. În 2023 mergem în aceeași direcție, cu un portofoliu de produse și servicii actualizat constant la evoluția economiei locale, pentru a aduce valoare adăugată clienților, în timp ce continuăm să lucrăm la obiectivul de creștere locală echilibrată și durabilă”, declara Gyula Fatér, CEO OTP Bank România, citat în comunicatul din 10 mai.
În primele trei luni ale acestui an, OTP Group a înregistrat un profit consolidat ajustat de 187 miliarde HUF (2.368 milioane lei) în timp de pierderea contabilă/profitul consolidat a fost de 195 miliarde HUF (2.465 milioane lei).
Subsidiarele care au contribuit cel mai mult la acest volum sunt OTP Core din Ungaria (43 miliarde HUF/ 545 milioane lei), DSK Bank din Bulgaria (36 miliarde HUF/ 451 milioane lei), Croația (13 miliarde HUF/ 162 milioane lei), Serbia (16 miliarde HUF/ 208 milioane lei), Slovenia (20 miliarde HUF/ 256 milioane lei) Ucraina (13 miliarde HUF/ 160 milioane lei), Rusia (18 miliarde HUF / 227 milioane lei), Muntenegru (4 miliarde HUF/ 56 milioane lei), Moldova (4 miliarde HUF/ 57 milioane lei) și subsidiara din Albania (4 miliarde HUF/ 48 milioane lei), conform companiei.
Și în 2022, OTP Bank România a anunțat rezultatele financiare bune pentru 2022:
„Rezultatele anului trecut dovedesc pentru noi reziliența strategiei OTP Bank România pentru dezvoltarea și consolidarea operațiunilor locale. Transformarea prin care am trecut în ultimii ani, adaptarea la o structură organizatorică flexibilă, reproiectarea proceselor de business și implicarea directă pe care o avem în economia locală au susținut creșterea solidă a veniturilor băncii și a indicatorului de profitabilitate operațională. Această dezvoltare operațională și capacitate de adaptare ne-a ajutat în 2022 să propunem o ofertă de produse și servicii bancare optime, care să atenueze șocul contextului general, cu creșteri în serie pentru toate tipurile de costuri. Suntem angajați să continuăm dezvoltarea echilibrată pe plan local, cu focus pe rețeaua națională, optimizarea sferei digitale de servicii și investiții consecvente în echipa băncii”, a declarat Gyula Fatér, CEO OTP Bank România, în comunicatul privind rezultatele financiare pentru 2022, transmis în 10 martie