Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asiÂgură prețuri mai mici, a avut loc în conÂdițiile în care puterea de cumpăÂraÂre a scăÂzut în timpul crizei, iar proÂduÂcăÂtorii au căÂutat o modalitate de a ajunge pe segÂmenÂtul economic al pieței. Dar în pofida asÂcensiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte piețe abia acum înÂceÂpe să fie experimentat, prețul mediu al berii s-a majorat în perioada anaÂliÂzată. În reÂtail, acolo unde se fac voluÂmeÂle de vânÂzări la PET, prețul a fost cu 33% mai mare.
În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piața de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.
Istoria berii la PET începea în RoÂmâÂnia în 1998, atunci când Bere MuÂreș, la acea vreme o afacere antreÂprenoÂriaÂlă românească, a inÂtroÂdus acest tip de ambalaj, ce avea să reÂvoÂluționeze înÂtreaÂga piață. Bere Mureș proÂduÂcea numai bere la PET, iar în porÂtofoliu avea branÂdurile NeuÂmarkt, Dracula și Sovata. EvoÂluția comÂpaniei a făcut ca proÂducăÂtoÂrul să intre în vizoÂrul marilor grupuri interÂnaÂțioÂnale care erau în căutarea unor ținte de achiziții, iar preÂluaÂrea de către HeiÂneken penÂtru o sumă reÂcord de 150 mil. euro avea să încline mult baÂlanÂța în favoarea olandeÂzilor.
CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.