Secretul din spatele celui mai vândut tip de bere din România. Vânzările pur și simplu AU EXPLODAT

Publicat: 20 04. 2015, 11:43
Actualizat: 20 04. 2015, 13:08

Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asi­gură prețuri mai mici, a avut loc în con­dițiile în care puterea de cumpă­ra­re a scă­zut în timpul crizei, iar pro­du­că­torii au că­utat o modalitate de a ajunge pe seg­men­tul economic al pieței. Dar în pofida as­censiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte piețe abia acum în­ce­pe să fie experimentat, prețul mediu al berii s-a majorat în perioada ana­li­zată. În re­tail, acolo unde se fac volu­me­le de vân­zări la PET, prețul a fost cu 33% mai mare.

În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piața de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.

Istoria berii la PET începea în Ro­mâ­nia în 1998, atunci când Bere Mu­reș, la acea vreme o afacere antre­preno­ria­lă românească, a in­tro­dus acest tip de ambalaj, ce avea să re­vo­luționeze în­trea­ga piață. Bere Mureș pro­du­cea numai bere la PET, iar în por­tofoliu avea bran­durile Neu­markt, Dracula și Sovata. Evo­luția com­paniei a făcut ca pro­ducă­to­rul să intre în vizo­rul marilor grupuri inter­na­țio­nale care erau în căutarea unor ținte de achiziții, iar pre­lua­rea de către Hei­neken pen­tru o sumă re­cord de 150 mil. euro avea să încline mult ba­lan­ța în favoarea olande­zilor.

CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.