Prima pagină » Economic » Șeful Boeing a primit un pachet financiar de 27,5 milioane de dolari, în pofida problemelor modelului 787

Șeful Boeing a primit un pachet financiar de 27,5 milioane de dolari, în pofida problemelor modelului 787

Șeful Boeing a primit un pachet financiar de 27,5 milioane de dolari, în pofida problemelor modelului 787
Directorul general al Boeing, Jim McNerney, a primit o compensație financiară de 27,5 milioane de dolari pentru 2012, în urcare cu 20%, înainte ca modelul 787 Dreamliner, lansat în 2011 după investiții masive, să fie restricționat la sol din cauza supraîncălzirii bateriilor.

Directorul general al Boeing, Jim McNerney, a primit o compensație financiară de 27,5 milioane de dolari pentru 2012, în urcare cu 20%, înainte ca modelul 787 Dreamliner, lansat în 2011 după investiții masive, să fie restricționat la sol din cauza supraîncălzirii bateriilor, informează Mediafax, citând Bloomberg.

McNerney (63 de ani) a primit un bonus de 10,8 milioane de dolari și acțiuni de 7,53 milioane de dolari, pe lângă un salariu de bază de 1,93 milioane de dolari și compensații speciale de 840.000 de dolari. Compensația executivului include de asemenea un bonus de 4,44 milioane de dolari pentru performanțele din 2012 și unul de 6,38 milioane de dolari pentru atingerea unor ținte de profit pe 3 ani.

Valoarea fondului său de pensie a urcat cu 6,37 milioane de dolari anul trecut.

În anul anterior, șeful Boeing a fost remunerat de companie cu 23 milioane de dolari.

Contractele câștigate anul trecut prin lansarea 787 Dreamliner au ajutat compania să depășească rivalul european Airbus, devenind cel mai mare producător de avioane din lume pentru prima dată din 2002. Cu toate acestea, profitul companiei a scăzut cu 2,9%, la 3,9 miliarde de dolari, iar acțiunile au urcat cu numai 2,7% în acest an, față de un raliu de 13% al indicelui bursier Standard & Poor’s 500.

Realizarea proiectului 787 este una dintre reușitele care definesc mandatul lui McNerney la conducerea companiei.

Cele 49 avioane livrate până acum au fost însă reținute la sol din 16 ianuarie, pentru remedierea unor probleme care cauzează supraîncălzirea bateriilor de la bord.

Compania a anunțat săptămâna trecută că 787 ar putea reveni în aer în câteva săptămâni, după instalarea unor sisteme de siguranță.

Proiectul 787 a întârziat cu 3 ani față de termenul inițial, primul avion din această serie fiind lansat în 2011 după probleme cu furnizorii, dificultăți tehnice și o grevă a angajaților mașiniști.

Autor

Citește și