Este vorba de Ploiești-Brașov, iar previziunea îi aparține ministrului Transporturilor, Felix Stroe. Deși nu a avansat un termen, optimismul său se bazează pe o colaborare cu Banca Mondială, care ar fi dispusă să finanțeze lucrarea și a cărei echipă tehnică e deja în teren pentru a identifica „punctele nevralgice”
Tronsonul Ploiești-Brașov a fost o provocare pentru toți miniștrii Transporturilor, în 2009, Radu Beceanu anunțând că va fi gata cinci ani mai târziu, iar ulterior Ioan Rus avansa 2017 ca termen. Lucrările nu au început însă niciodată.
„Echipa tehnică a Ministerului Transporturilor e pe teren să vizioneze punctele nevralgice de pe autostrada Ploiești-Brașov, cu echipa tehnică de la Banca Mondială. După ce se întorc din teren, se face o foaie de parcurs foarte condensată. Am credința că, dacă o gestionăm cum trebuie , vom face extrem de repede autostrada. E o oportunitate extraordinară”, a spus Felix Stroe, în debutul ședinței de Guvern.
Premierul Mihai Tudose s-a întâlnit, marți, la Palatul Victoria, cu o delegație a Băncii Mondiale care i-a adus la cunoștință că instituția financiară a decis să ofere asistență în ceea ce privește implementarea proiectului autostrăzii Ploiești-Brașov.
Delegația Băncii Mondiale a fost condusă de către Tatiana Proskuriakova, manager de țară, care l-a informat pe premierul Tudose de decizia luată de către BM.
„Salutăm decizia Băncii Mondiale de a sprijini modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport din România, domeniu prioritar pentru Guvern. Dorim ca acest proiect de importanță strategică, finanțat de BancaMondială, să reprezinte începutul unei schimbări de paradigmă în zona investițiilor din infrastructura rutieră”, a declarat premierul Tudose.
Părțile au discutat măsurile necesare demarării proiectului convenindu-se înființarea unui comitet de coordonare, la nivelul Secretariatului General Guvernului, condus de vicepremierul Ion Marcel Ciolacu, și o unitate de implementare a proiectului, la Ministerul Transporturilor, responsabilă de componenta tehnică.
Ultima dată când guvernul a încercat să construiască această autostradă a fost în 2015. Finanțarea pentru ea este greu de găsit pentru că UE nu dă bani, fiind în afara coridoarelor paneuropene de transport. Prin urmare ea trebuie finanțată fie din buget, fie în parteneriat public-privat. În 2015, consorțiul de investitori privați Vinci, Strabag și Aktor care se angajase să găsească finanțare a renunțat pentru că nu a găsit bani. Modelul financiar propus de consorțiu pentru realizarea autostrăzii Comarnic – Brașov (parte a autostrăzii Ploiești – Brașov) ar fi costat statul 8,5 miliarde de euro pe o perioadă de 30 de ani.