Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie

Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie
Publicat: 14/11/2014, 11:04
Actualizat: 07/04/2019, 14:14

„România, Serbia și Ungaria au încă potențial, chiar semnificativ, nu neapărat în această ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potențialul acestei zone. România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piață. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conștiincioși și lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franța nu este, dar potențialul este acolo (pe piața românească, n.r.)”, a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat în orașul Chengdu din China.

Michelin Group este prezent în România din anul 2001, unde deține trei fabrici, două la Zalău, județul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) și una la Florești (județul Prahova), tot de anvelope, investițiile pe piața locală – modernizare fabrici și training și dezvoltarea angajaților – ridicându-se la 300 milioane de euro. Michelin România are 3.000 de angajați.

Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunțat încă vreun plan de investiții.

Pe de altă parte, Michelin a decis în acest an să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producția sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) și Germania (Karlsruhe și Homburg).

În schimb, grupul a realizat o investiție de 170 milioane de euro în Serbia.

Lansat în 1998, Michelin Challenge Bibendum reunește reprezentanți din domeniul auto, factori decizionali din sfera politică, și oameni de știință, care încearcă să găsească soluții la provocările pe care le implică mobilitatea sustenabilă. În acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii și parteneri, la eveniment fiind lansată o Carte Verde, cuprinzâd cinci elemente care trebuie implementate pentru a răspunde provocărilor ridicate de mobilitatea urbană.

Evenimentul din acest an are loc într-un context în care companiile vin cu soluții noi de mobilitate dar și într-un moment în care poluarea a crescut în mediul urban pe întreg globul, în primul rând ca urmare a creșterii înregistrate în sectorul transportului și a numărului de mașini aflate în trafic.

Din 2011, comportamentul și așteptările populației s-au schimbat. În plus, utilizarea tehnologiilor digitale este din ce în ce mai spontană și naturală, transformare care constituie o sursă importantă de progres. În aceste condiții în doar câțiva ani, noi companii din domeniul tehnologiei au devenit jucători importanți în sectorul transportului.

Având în vedere aceste evoluții, Michelin și partenerii săi propun în Cartea Verde mai multe măsuri care să rezolve cerințele populației în ceea ce privește mobilitatea, care trebuie să fie mai ușoară, mai ecologică și mai plăcută. Aceste cerințe trebuie soluționate rapid, în special în ceea ce priveștesiguranța rutieră, emisiile de bioxid de carbon, congestia urbană și accesul la mobilitate.

„Mobilitatea va crește foarte mult în următorii ani. Suntem parte din această mobilitate. Trebuie să mergi după cerere, altfel volumele scad. În ultimii 20 de ani ne-am concentrat pe dezvoltarea de soluții de mobilitate sustenabilă. Am investit doar în ultimii trei ani, două miliarde de euro în activitatea de cercetare dezvoltare. Nu ne permitem să fim în urma avansului tehnologic, să alergăm după el, ci trebuie să fim înaintea lui”, a explicat Senard.

Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală și de Sud, coordonând activitatea din 12 țări.

Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare. În 2010, grupul francez și-a stabilit pentru România o țintă de crește a afacerilor cu 50% până în 2020.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Filmul crimei din Brăila. Doctorița a fost ucisă în 33 de secunde. Cum a încercat...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
Restaurantele din Paris, pustii ca în pandemie înainte de Jocurile Olimpice. Proprietarii sunt furioși: „O...
DEZVĂLUIRI NOI | Ce au descoperit legiștii sub unghiile Marinei, dentista din Brăila. Cât ar...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Vremea se schimbă radical în România, de la mijlocul săptămânii. ANM a emis prognoza meteo...
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
„Zici că noi alegem președintele în America” Dan Negru vorbește despre prioritățile românilor după anunțul...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
A murit cea mai frumoasă actriță. Marea doamnă s-a stins. Toți o știau din telenovele
Filmul care s-a dovedit un eșec colosal. Investițiile au fost colosale
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Telescopul Hubble urmărește materia întunecată din galaxii cu ajutorul stelelor