Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie
„România, Serbia și Ungaria au încă potențial, chiar semnificativ, nu neapărat în această ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potențialul acestei zone. România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piață. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conștiincioși și lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franța nu este, dar potențialul este acolo (pe piața românească, n.r.)”, a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat în orașul Chengdu din China.
Michelin Group este prezent în România din anul 2001, unde deține trei fabrici, două la Zalău, județul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) și una la Florești (județul Prahova), tot de anvelope, investițiile pe piața locală – modernizare fabrici și training și dezvoltarea angajaților – ridicându-se la 300 milioane de euro. Michelin România are 3.000 de angajați.
Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunțat încă vreun plan de investiții.
Pe de altă parte, Michelin a decis în acest an să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producția sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) și Germania (Karlsruhe și Homburg).
În schimb, grupul a realizat o investiție de 170 milioane de euro în Serbia.
Lansat în 1998, Michelin Challenge Bibendum reunește reprezentanți din domeniul auto, factori decizionali din sfera politică, și oameni de știință, care încearcă să găsească soluții la provocările pe care le implică mobilitatea sustenabilă. În acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii și parteneri, la eveniment fiind lansată o Carte Verde, cuprinzâd cinci elemente care trebuie implementate pentru a răspunde provocărilor ridicate de mobilitatea urbană.
Evenimentul din acest an are loc într-un context în care companiile vin cu soluții noi de mobilitate dar și într-un moment în care poluarea a crescut în mediul urban pe întreg globul, în primul rând ca urmare a creșterii înregistrate în sectorul transportului și a numărului de mașini aflate în trafic.
Din 2011, comportamentul și așteptările populației s-au schimbat. În plus, utilizarea tehnologiilor digitale este din ce în ce mai spontană și naturală, transformare care constituie o sursă importantă de progres. În aceste condiții în doar câțiva ani, noi companii din domeniul tehnologiei au devenit jucători importanți în sectorul transportului.
Având în vedere aceste evoluții, Michelin și partenerii săi propun în Cartea Verde mai multe măsuri care să rezolve cerințele populației în ceea ce privește mobilitatea, care trebuie să fie mai ușoară, mai ecologică și mai plăcută. Aceste cerințe trebuie soluționate rapid, în special în ceea ce priveșteï€ siguranța rutieră, emisiile de bioxid de carbon, congestia urbană și accesul la mobilitate.
„Mobilitatea va crește foarte mult în următorii ani. Suntem parte din această mobilitate. Trebuie să mergi după cerere, altfel volumele scad. În ultimii 20 de ani ne-am concentrat pe dezvoltarea de soluții de mobilitate sustenabilă. Am investit doar în ultimii trei ani, două miliarde de euro în activitatea de cercetare dezvoltare. Nu ne permitem să fim în urma avansului tehnologic, să alergăm după el, ci trebuie să fim înaintea lui”, a explicat Senard.
Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală și de Sud, coordonând activitatea din 12 țări.
Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare. În 2010, grupul francez și-a stabilit pentru România o țintă de crește a afacerilor cu 50% până în 2020.