Prima pagină » Economic » Șeful Microsoft a primit mai puțin de jumătate din bonus, din cauza vânzărilor slabe de tablete

Șeful Microsoft a primit mai puțin de jumătate din bonus, din cauza vânzărilor slabe de tablete

Șeful Microsoft a primit mai puțin de jumătate din bonus, din cauza vânzărilor slabe de tablete
Directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, a primit 1,26 milioane dolari pentru anul fiscal 2013, încheiat în iunie, încasând mai puțin de jumătate din bonusul maxim posibil, din cauza vânzărilor slabe de tablete Surface și a dificultăților pe piața PC-urilor.

Directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, a primit 1,26 milioane dolari pentru anul fiscal 2013, încheiat în iunie, încasând mai puțin de jumătate din bonusul maxim posibil, din cauza vânzărilor slabe de tablete Surface și a dificultăților pe piața PC-urilor.

Ballmer a încasat un bonus de 550.000 de dolari, reprezentând 79% din salariul de bază, potrivit unor documente publicate pe bursă de Microsoft și citate de Bloomberg. Directorul Micosoft avea dreptul la un bonus maxim de două ori salariul de bază.

Salariul lui Ballmer, care urmează să se retragă în următoarele 12 luni, a fost de aproape 700.000 de dolari în anul fiscal 2013.

Board-ul a invocat în evaluarea directorului general vânzările dezamăgitoare de tablete Surface și dificultățile grupului pe piața PC-urilor.

Șeful Microsoft a primit mai puțin de jumătate din bonusul maxim și în 2012, iar în anul anterior jumătate, din cauza rezultatelor sub așteptări ale unor divizii, printre care Windows și operațiunile pentru telefoane mobile.

Grupul a informat, de asemenea, că va crește pachetele salariale ale directorilor, pentru a rămâne competitiv. Anterior, Microsoft a anunțat în luna septembrie că va acorda bonusuri speciale unor directori, pentru ca aceștia să nu plece în perioada tranziției la un nou director general și reorientării companiei către dispozitive mobile și servicii.

Producătorul Windows a intrat anul trecut pe piața tabletelor, dominată de iPad-ul Apple și modele echipate cu softul Android al Google, iar în septembrie a introdus două versiuni noi ale Surface.

Surface, care trebuia să ajute Windows să rămână un produs relevant în contextul reorientării consumatorilor de la PC-uri și laptopuri către dispozitive mobile, a generat o cerere atât de redusă, încât Microsoft a contabilizat în ultimul trimestru o pierdere de 900 de milioane de dolari din reevaluarea stocului de tablete.

Autor

Citește și