Prima pagină » Economic » Șeful Orange România: „Mergeți pe stradă, deschideți ochii și vedeți ce se întâmplă în jur. Eu sunt uimit”

Șeful Orange România: „Mergeți pe stradă, deschideți ochii și vedeți ce se întâmplă în jur. Eu sunt uimit”

Șeful Orange România: „Mergeți pe stradă, deschideți ochii și vedeți ce se întâmplă în jur. Eu sunt uimit
La trei ani și jumătate de la preluarea mandatului de CEO al Orange România, Jean-François Fallacher face bilanțul strategiei cu care a venit la conducerea companiei:

La trei ani și jumătate de la preluarea mandatului de CEO al Orange România, Jean-François Fallacher face bilanțul strategiei cu care a venit la conducerea companiei: investiții masive în infrastructură și tehnologia 4G care permit companiei să ofere acum viteze la internet comparabile cu rețelele fixe, intrarea pe piața TV și extinderea ofertei de servicii digitale. Trăim o „revoluție”, digitalizarea, care în România este abia la început și în care operatorii de telecom pot juca un rol central. Planul Orange este să fie operatorul care conduce piața locală în această direcție, afirmă Fallacher, potrivit Business Magazin.

„Mergeți pe stradă, deschideți ochii și vedeți ce se întâmplă în jur. Eu sunt uimit. Uitați-vă ce fac oamenii imediat ce au câteva clipe libere: iau telefonul și se uită la ecran. Personal, eu cred că suntem în sectorul potrivit de business și în segmentul potrivit pentru că văd din ce în ce mai mult o creștere a utilizării pentru serviciile noastre. Trăim o revoluție a societății pentru că vedem o schimbare de paradigmă, în care totul se digitalizează, totul devine digital.”

După trei ani și jumătate de când a venit în România, Jean-François Fallacher are toate motivele să ne îndemne la un moment de reflecție asupra evoluției industriei de 3 miliarde de euro pe an în care este unul din principalii jucători: strategia sa la preluarea conducerii Orange în iulie 2011 s-a bazat exact pe acest scenariu, al unei explozii a vânzărilor de tablete și smartphone-uri – de la câteva sute de mii atunci la câteva milioane de unități acum, concomitent cu schimbări semnificative în obiceiurile de consum ale clienților.

„Atunci când am venit am încercat să conving echipa că nu există o fatalitate în faptul că suntem în declin, că întreaga piață era în depresie. Pariul, și nu este doar un pariu, ci strategia pe care am executat-o, își arată acum roadele”, spune Fallacher făcând referire la poziția pe piață a Orange. Compania s-a distanțat de rivalii Vodafone și Telekom din punct de vedere al numărului de clienți pentru serviciile de telefonie mobilă și a avut anul trecut cele mai mari venituri și cel mai mare profit net din industrie. Orange revendică acum și titlul de lider pe segmentul serviciilor de internet mobil prin tehnologia 4G după ce rețeaua a ajuns să acopere aproximativ o jumătate din populația României.

Nu am făcut lucrurile la întâmplare – am avut un plan de care ne-am ținut – și care s-a bazat pe trei mari „piloni”: investiții masive în infrastructură și tehnologia 4G, intrarea „îndrăzneață” pe piața de servicii TV într-un moment în care niciun rival nu mai paria pe o asemenea mutare și extinderea pachetelor de servicii și produse digitale ale companiei, spune șeful Orange.

Din planul de investiții de 600 de milioane de euro pentru perioada 2012-2015, unul dintre cele mai importante capitole a fost cel dedicat infrastructurii fixe și mobile, din care o parte a fost pur și simplu înlocuită. La începutul anului 2011, de altfel, în mare parte din țară viteza maximă oferită de Orange pentru serviciile de internet era de 220 kbps, prin tehnologia EDGE, în special în mediul rural. A urmat un proiect care a presupus înlocuirea multor elemente ale rețelei, instalate din perioada în care compania își dezvoltase businessul, la sfârșitul anilor ”90, și la finele căreia operatorul acoperea cu servicii de date 3G aproape întreaga populație.

Care a fost „motorul” pentru această investiție masivă? Dincolo de cifre și statistici – care indică spre exemplu că peste 2,5 milioane de smartphone-uri s-au vândut în România doar în 2012 și 2013 – explicația o găsim dacă ne uităm la comportamentul nostru și al celor din jur, ne aduce aminte șeful Orange. „În mod evident importanța serviciilor de date este din ce în ce mai mare, vedem din ce în ce mai mult cum utilizatorii mai degrabă se uită la ecranul smartphone-ului, au telefonul în fața lor, utilizând diferite aplicații, în loc să îl țină la ureche purtând o convorbire. Aceasta este o direcție-cheie, pe care noi am anticipat-o și pentru care ne-am pregătit.”

Următorul pas în investițiile companiei a fost reprezentat de investițiile în rețelele de date 4G, tehnologie care urma să permită companiei să lanseze servicii de internet mobil cu viteze comparabile, în sfârșit, cu cele livrate de companiile de comunicații fixe. Compania a avut în plan încă din momentul în care a hotărât ce benzi de frecvență să cumpere de la statul român la finele anului 2012, după o analiză meticuloasă, care a presupus inclusiv măsurători în teren, să își extindă rapid acoperirea pentru datele 4G.

„Cred că noi am deschis drumul pe piață din acest punct de vedere, investind foarte devreme în tehnologia 4G. Întotdeauna în industria noastră există această întrebare: care este momentul oportun pentru a face o investiție în 4G? Am auzit multe discuții pe această piață că Orange merge prea repede în această direcție, că investește prea mult în 4G. Noi am decis să mergem cu viteza maximă în ce privește tehnologia 4G – este un lucru ușor de constatat, pentru că avem cea mai mare acoperire pentru 4G din România, cu mult peste cea a competitorilor noștri”, afirmă Fallacher.

 

Citește și