Prima pagină » Economic » Segmentul din autostrada Sibiu-Orăștie deschis cu două zile înainte de turul doi al alegerilor are deja fisuri. Cum comentează CNADNR

Segmentul din autostrada Sibiu-Orăștie deschis cu două zile înainte de turul doi al alegerilor are deja fisuri. Cum comentează CNADNR

Segmentul din autostrada Sibiu-Orăștie deschis cu două zile înainte de turul doi al alegerilor are deja fisuri. Cum comentează CNADNR
La 12 zile de la deschiderea traficului pe lotul al treilea din autostrada Sibiu-Orăștie, pe care autoritățile s-au ambiționat să îl inaugureze cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, pe drum au apărut primele fisuri.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a precizat că lucrările pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie nu au fost încă recepționate, precizând că „fisurile sunt de natură superficială” și nu afectează siguranța traficului.

În plus, compania de drumuri dă asigurări că „în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea  și a altor autostrăzi și drumuri noi”.

„Precizăm că recepția lucrărilor nu a fost efectuată și reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăștie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepția lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăștie  – Sibiu va fi efectuată doar atunci când antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum”, a anunțat CNADNR într-un comunicat.

„În privința apariției unor fisuri la poziția km 60+660 Calea 1 de pe Autostradă Orăștie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965, menționăm că investigațiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială și nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii și siguranța traficului rutier”, a mai precizat compania de autostrăzi.

Lucrările de reparații vor fi făcute pe riscul și cheltuiala antreprenorului, firma italiană Impregilo.

În prezent sunt investigate cauzele care au determinat producerea fisurilor, în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. 

Cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, ministrul Transporturilor Ioan Rus a participat la deschiderea circulației pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, situat între localitățile Săliște (Sibiu) și Cunța (Alba).

După o scurtă discuție cu reprezentanții firmei constructoare, Ioan Rus a anunțat că, înainte de a decide dacă va fi deschis traficul rutier pe tronsonul de 22 de kilometri, va face o ultimă inspecție. Însoțit de reprezentanții presei, ministrul a parcurs cu autoturismul întreaga distanță, iar la întoarcere s-a oprit în zona unde au avut loc alunecări de teren, potrivit Mediafax.

Reprezentanții firmei constructoare i-au explicat că mai sunt necesare lucrări de consolidare a terenului, dar că acestea pot fi făcute fără afectarea traficului rutier.

În jurul orei 13.30, în zonă a sosit cu un autocar și premierul Victor Ponta, însoțit de alți jurnaliști. Ministrul Ioan Rus s-a urcat în autocar.

După un timp, Ioan Rus a revenit la intrarea pe lotul 3 dinspre Sibiu, adică în zona localității Săliște, și a anunțat că autostrada poate fi deschisă.

Întrebat ce se întâmplă în zonele cu alunecări de teren, Rus a precizat că „zonele sensibile vor fi monitorizate 24 de ore din 24 și vor fi utilaje în cazul în care va fi nevoie să se intervină. Pe cei 126 de kilometri de autostradă, astăzi, de la Sibiu la Deva, se poate circula în siguranță”. Întrebat ce a spus premierul despre autostradă, Ioan Rus a răspuns: „Mi-a spus să fiu sănătos”.

Loturile 1, 2 și 4 din Autostrada Sibiu-Orăștie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul trei, de la Săliște la Cunța, rămânând însă în șantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 și 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiții totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul trei are o lungime de 22 de kilometri, dintre care șase au fost afectați de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizați din respectivul lot nu puteau fi dați în folosință deoarece nu exista nicio ieșire de pe autostradă între Săliște și Cunța.

Citește și