Prima pagină » Economic » Sfat pentru companii: cine face tranzacții curajoase și își transformă portofoliile după #coronacriza, își poate majora profitul total

Sfat pentru companii: cine face tranzacții curajoase și își transformă portofoliile după #coronacriza, își poate majora profitul total

Sfat pentru companii: cine face tranzacții curajoase și își transformă portofoliile după #coronacriza, își poate majora profitul total

Ca urmare a analizării tranzacțiilor din perioada imediat următoare crizei financiare globale (2008-2010), cercetări de specialitate au scos la iveală faptul că organizațiile care s-au mișcat rapid, care au făcut tranzacții curajoase și și-au transformat portofoliile, au înregistrat o creștere cu 25% a profitului total al acționarilor în decada următoare, în comparație cu cele care nu au procedat la fel.

Cea mai nouă analiză realizată de departamentul Strategie și Tranzacții al EY indică faptul că tranzacțiile globale au înregistrat o oprire subită, odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19. De altfel, companiile au optat să-și conserve lichiditățile când s-au văzut confruntate cu efectele imediate ale crizei.

Rezultatele cercetărilor de specialitate spun însă că acele companii care iau decizii îndrăznețe și planifică tranzacții și investiții strategice imediat după o criză, sunt cele care beneficiază cel mai mult pe termen lung.

Cei care care au realizat achiziții, au înregistrat profituri ale acționarilor chiar și cu 26% mai mari, susțin experții sursei citate.

În plus, companiile care și-au reconfigurat portofoliile prin asumarea unor decizii mai dificile, dar necesare de a ceda active, au fost și ele recompensate prin obținerea unor profituri cu 24% mai mari în același interval.

Majorarea profitului total, chiar și de trei ori

Analiștii companiei care a realizat studiul susțin că organizațiile care au investit capital după criza financiară globală au câștigat avantaj competitiv. Mai exact, acestea au înregistrat profituri de două sau de trei ori mai mari comparativ cu cele ale companiilor care au adoptat o abordare precaută.

„Când vine o furtună, reacția firească este să ferecăm ușile și ferestrele și să așteptăm să treacă. Dar dovezile arată că a sta și a nu face nimic în toiul unei astfel de crize nu reprezintă o opțiune”.

„După cum am observat în perioada de după criza financiară, contextul tranzacțional le permite adeseori companiilor să realizeze achiziții valoroase care pot alimenta o creștere mai rapidă, pe o piață aflată în recuperare. În același timp, creșterea organică prin investiții strategice este la fel de importantă.

„De exemplu, sectorul tehnologic a cules beneficiile intensificării activităților de cercetare-dezvoltare în acea perioadă de recuperare, imediat după criza financiară globală. Multe dintre acele investiții au facilitat intrarea companiilor tehnologice în sectoare precum comerțul cu amănuntul și divertismentul”, spune Andrea Guerzoni, vicepreședinte EY Global, Strategie și Tranzacții.

Cum va evolua piața de fuziuni și achiziții

Potrivit analiștilor sursei citate, pandemia de coronavirus a afectat activitatea de fuziuni și achiziții (M&A) în toate sectoarele. Ei susțin că intensificarea tranzacțiilor va fi favorizată de o serie factori care pot varia semnificativ de la un sector la altul.

În sectorul sănătății, activitatea M&A va fi impulsionată probabil de achiziționarea de către marile companii a jucătorilor inovatori din domeniul terapiilor celulare și genice, în contextul în care progresele științifice continuă să demonstreze potențialul acestor terapii personalizate.

O majorare a numărului de consorții și alianțe este, de asemenea, posibilă în acest sector, deoarece companiile caută să acumuleze cunoștințe de specialitate cu privire la aprovizionarea la scară largă de care au nevoie pentru a-și crește producția.

Sectoarele de media și telecomunicații par hotărâte să depășească problemele cauzate de oprirea activității și să exploateze tranziția continuă a preferințelor consumatorilor spre mediile digitale de divertisment.

În sectorul tehnologic, jucătorii consacrați, care doresc să își extindă capacitățile, în special în domeniul cloud și al implicării participative a clienților, își vor mări cota de piață și veniturile prin valorificarea prețurilor atractive ale startup-urilor inovatoare.

În comerțul cu amănuntul și industrie, activitatea va fi impulsionată de fuziunile ce vor duce la consolidarea capacității companiilor de a genera fluxuri de numerar mai mari și de a-și spori rezervele de lichidități.

În industria auto, tranzacțiile vor fi susținute de actualele tendințe ale pieței, cum ar fi trecerea la vehicule complet electrice.

Citește și