Boardul Volkswagen ar avea mai multe opțiuni în considerare, cea mai fezabilă fiind cea a extinderii facilității existente. Consiliul de supraveghere al companiei, așteptat să se întâlnească în această săptămână, trebuie să ia decizia dacă continuă investiția inițială din Turcia, o relochează sau mută producția noului model Passat la Bratislava.
În orice caz, conducerea companiei trebuie să ia o decizie rapid, pentru că fabrica și implicit noile linii de asamblare trebuie să fie operaționale până în octombrie 2022, când fabrica care produce modelul actual de Passat, din Emden, Germania, este preconizată să treacă la producția de mașini full-electric.
Fabrica de lângă Bratislava produce SUV-urile Touareg și Audi Q7 și mai are linii de producție/asamblare pentru modele Skoda și Seat. Producția acestor modele din urmă ar urma să înceteze în timp din cauza vânzărilor dezamăgitoare, eliberând capacitatea de producție pentru noul Passat.
Stephen Weil, șeful guvernului din landul Saxonia inferioară și membru în boardul VW s-ar opune puternic unei noi fabrici VW în Turcia după ce Ankara a decis invadarea Siriei. Guvernul Saxoniei inferioare, unde VW are sediul central, deține un pachet de 20% din constructorul german.
Marți, 15 octombrie, compania Volkswagen a amânat decizia de a construi o fabrică de mașini în Turcia, pe fondul criticilor internaționale asupra invadării nordului Siriei care ar fi putut afecta reputația companiei germane.
„Urmărim cu atenție situația actuală și privim cu îngrijorare evoluțiile”, a spus un purtător de cuvânt al companiei, la acel moment.
Pe lista locațiilor luate în calcul pentru noua fabrică s-au aflat și România și Bulgaria, iar după primul anunț al amânării oficialii români au spus că au făcut demersuri pentru ca România să fie luată din nou în seamă pentru investiția de peste un miliard de euro. Acestea au inclus o serie de promisiuni de facilități speciale pentru constructorul german.