Motivele problemelor de la km 60+600 de pe lotul 3 din Orăștie-Sibiu țin denerespectarea soluției proiectate,funcționarea defectuoasă a sistemelor de colectare și evacuare a apelor pluviale șicompactarea redusă a straturilor structurii rutiere.
Concluzia a reieșit la „ședința de lucru” de la CNADNR, la care au participat reprezentanții companiei, ai constructorului și experți tehnici.
” Important de menționat este faptul că atât Experții tehnici din partea Antreprenorului, cât și cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariția și evoluția acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare, ci unei tasări structurale pricinuită de execuția necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii”, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Constructorul a informat compania de autostrăzi că a finalizat expertiza tehnică în zona menționată și a stabilit trei variante de soluții tehnice de remediere.
„Până la sfârșitul săptămânii curente (constructorul n.n.) va prezenta proiectul tehnic complet, în vederea analizării de către Beneficiar și ulterior, avizării de către CTE CNADNR, dar că nu va pune la dispoziția acestuia și expertiza tehnică efectuată. În prezent, a fost instituită restricția circulației pe o bandă de circulație până la finalizarea remedierii degradării”, potrivit companiei de autostrăzi.
Însă, cu toate că antreprenorul s-a angajat să înceapă, pe 17 august, reparațiile, „antreprenorul a întârziat, fără nicio justificare, demararea acestor lucrări”.
„În cazul în care nici de această dată Antreprenorul nu va executa remedierea defecțiunilor constatate, Beneficiarul va angaja și va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecțiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Antreprenor”, a anunțat compania de autostrăzi.
La Viaductul Aciliu, constructorul ademarat reparațiile din 15 iulie. Lucrările constau în refacerea dispozitivelor antiseismice, remedierea scurgerii apelor, drenuri longitudinale, lucrări de remediere la sferturile de con.
„Cu referire la defectele constatate la Viaductul de la Aciliu din cadrul tronsonului de autostradă Orăștie – Sibiu, lot 3, în momentul de față CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenție imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigații vizuale preliminare, încercări și testări pe teren și în laborator, concluzii și recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puțin 2 opțiuni, ținând seama de situația existentă în zonele menționate”, potrivit CNADNR. Termenul de finalizare a expertizei tehnice este 10 octombrie.
Perioada de garanție este de 4 ani, astfel că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuiala constructorului.
„De asemenea, subliniem că CNADNR S.A. va întreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor Antreprenorului ce decurg din prevederile contractului”, a arătat sursa citată.