RAR va implementa un sistem de preluare a apelurilor pentru programarea activităților clienților, prin care solicitările vor fi gestionate de la centrul din București, la un număr unic de telefon, 0219672, operațiunea vizând reducerea timpilor de așteptare și alternativa reprogramării în alte județe.
Noul sistem a necesitat o investiție de 14.800 de euro, vizând printre altele updatarea programului computerizat și va fi operațional în maximum două luni, au anunțat joi reprezentanții Registrului Auto Român (RAR).
Programările vor putea fi făcute în continuare și online, acestea acoperind anul trecut aproximativ 15% din cele peste 990.000 de activități programabile ale RAR.
„Când am ajuns ministru al Transporturilor am avut o primă întâlnire cu conducerea Registrului Auto Român și am cerut rezolvarea de urgență a unei probleme pe care am întâlnit-o, ca posesor de autoturism. (…) În multe localități din țară se întâmplă ca atunci când ai nevoie de serviciile RAR să fii programat la perioade foarte lungi, câteodată de aproape o lună. Din acest motiv am cerut găsirea unei soluții care să rezolve această problemă”, a spus Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, la prezentarea noului sistem.
Reprezentanții RAR au precizat că în prezent funcționează un sistem de programare care datează de 15 ani, bazat pe existența unui operator de telefonie la fiecare din cele 42 reprezentanțe ale RAR.
Dezavantajele actualului sistem sunt încărcarea neuniformă între reprezentanțele RAR, accesul limitat la operatorul care efectuează programarea telefonică și imposibilitatea obținerii unei programări în situația depășirii capacității de răspuns a unei reprezentanțe.
Noul sistem constă într-un call center național, care va permite încărcarea uniformă a reprezentanțelor RAR, acces rapid la operatorul care efectuează programarea telefonică, alternativa programării în județe limitrofe dacă intervalul de așteptare este mai mic, un tip de reacție foarte scurt și acțiuni uniforme în cazurile de creștere temporară a numărului de solicitări de programare.
Astfel, dacă un posesor de vehicul nu va dori să aștepte într-un județ aglomerat va avea opțiunea, după implementarea noului sistem, să aleagă un alt județ învecinat unde să-și rezolve problema, a precizat Fenechiu.
„Sperăm din toată inima că în cel mai scurt va fi apreciat acest serviciu prin reducerea timpilor de așteptare pentru serviciile prestate de Registrul Auto Român”, a mau spus el.
Pentru implementarea acestui program va fi necesară suplimentarea numărului de operatori din București, fie prin relocarea unora din țară, fie prin angajări.