Prima pagină » Economic » Șoselele din România, invadate de MAȘINILE „made in China”. Care sunt prețurile de pornire

Șoselele din România, invadate de MAȘINILE „made in China”. Care sunt prețurile de pornire

Șoselele din România sunt invadate de mașinile chinezești. Numai anul acesta au fost puse în circulație de 18 ori mai multe autoturisme importate din China decât în 2023.

Cele mai vândute automobile chinezești au fost cele pe bază de benzină. Și mașinile electrice chinezești sunt la mare căutare. Prețurile lor sunt chiar și cu 20% mai mici decât mașinile electrice ale unor mărci europene sau americane.

Pe de altă parte, cumpărătorii se pot confrunta cu problema schimbării pieselor. Poate dura și o lună pentru a schimba o componentă.

Potrivit datelor de la APIA, doar în primele 8 luni ale acestui an s-au pus în circulație peste 1.400 de mașini produse în China.

Dan Barbu, proprietar service auto, a declarat pentru Antena 3 CNN:

„Într-adevăr există o problemă în aprovizionarea de piese acum, piesele se livrează în termene lungi, undeva spre o lună. Diferențele pleacă de la costul pieselor, la manoperă sunt similare.Chinezii au ajuns să dețină 11% din cota de piață a mașinilor electrice în Europa. Dacă în 2020 au importat doar puțin peste 21 de mii de mașini electrice în țările europene, în 2023, aproape un sfert din mașinile importate în Europa erau fabricate în China. Avantajul lor a fost că statul chinez subvenționează jumătate din producție, lucru care a făcut posibile preţurile mai mici”.

Adrian Mitrea, jurnalist auto, a declarat:

„Mărcile chinezești au această ambiție de a intra în Europa, implicit și în România. Și de aici încolo, cifrele vor fi doar în creștere o bună perioadă de timp până când se epuizează clienteala pe astfel de mașini.Însă Comisia vrea acum să oprească trendul şi să majoreze taxele de import pentru mașinile electrice”.

Dan Chitar, importator de mașini, afirmă:

„Evident că asta a frânat și frânează în continuare afacerea pe mașini chinezești electrice, dar electricele nu reprezintă volumul de vânzări, ci cele pe benzină sau hibride.Uniunea Europeană a impus taxe provizorii suplimentare de până la 38% la importurile de mașini electrice din China, iar săptămâna viitoare vor fi votate taxele finale aplicate”.

Citește și: 

Un gigant chinez din industria AUTO deschide o fabrică în România. Când încep lucrările

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și