Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat miercuri seara că autostrada București-Alexandria, supranumită autostrada lui Dragnea, se află, din punct de vedere al raportului cost/beneficiu în fața tuturor autostrăzilor pe care autoritățile le-au anunțat că le vor construi în următorii ani.
„Noi lucrăm la Master Planul General de Transport (document-cheie de care depinde accesarea fondurilor europene pentru Transporturi în perioada 2014-2020 n.n.). Se fac calcule pentru toate autostrăzile pe raportul cost/beneficiu. București-Alexandria se află pe raportul cost/beneficiu în fața tuturor”, a declarat Șova care a explicat că este vorba despre raportul dintre costul construcției unei autostrăzi și numărul de autovehicule ce trec pe acea autostradă. „Trec foarte multe autovehicule pe acolo”, a adăugat el repede, precizând că aceste calculele au fost făcute de institutul de cercetări Cestrim.
Gândul a scris în decembrie anul trecut, cu ocazia prezentării de către premierul Victor Ponta a strategiei de construcții de autostrăzi până în 2018 că de departe, între marii câștigători ai programului la loc de frunte se află fostul șef de CJ Teleorman, actualul vicepremier Liviu Dragnea, care va putea veni la serviciu, în câțiva ani, pe autostrada care va lega București de Alexandria. Autostrada ar urma să fie finanțată din Fondul de Coeziune, potrivit datelor prezentate de premierul atunci de Victor Ponta.
sursa Strategia de autostrăzi pentru 2018
Câțiva dintre primarii din zonă, contactați de gândul la acea dată, își manifestau bucuria că pe acolo va trece o autostradă, dar recunoșteau că în zonă sa nu prea există activitate economică, în afară de câteva magazine.
Când vor fi gata autostrăzile Sibiu-Pitești, Sebeș-Turda, Nădlac-Sibiu
Pe de altă parte, Șova a declarat miercuri seara că cel mai probabil din 2019 se va putea circula pe autostrada Pitești-Sibiu, pe unele segmente din ea lucrările urmând să fie gata mai repede. „La începutul anului 2015 începe licitația pentru Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș- Rm Vâlcea”, a spus Șova. El a precizat că Sibiu-Pitești ar urma să fie construită din Fondul de Coeziune.
Ministrul Transporturilor a dat și o serie de termene de finalizare pentru alte autostrăzi. Astfel, Turda-Sebeș va fi gata la sfârșitul lui 2015 – „are patru luni proiectarea și 18 luni contrucția” -, pe Nădlac-Sibiul vom circula la finele lui 2015.
Între Târgu Mureș și Brașov ministrul Șova a precizat că nu va fi construită o autostradă, ci se va opta pentru varianta unui drum național cu patru benzi, care va putea fi finanțat cu fonduri europene. El a motivat prin faptul că Târgu Mureș-Brașov „nu are trafic de autostradă”.
La sfârșitul lui 2017 Șova crede că poate fi gata și autostrada Ungheni-Iași – Pașcani- Târgu Neamț, care va fi construită din fonduri europene provenite din Fondul de Coeziune.