Suprafața spațiilor comerciale în construcție în România este de circa 300.000 metri pătrați, din care 170.000 metri pătrați urmează să fie finalizați până la sfârșitul anului, în condițiile în care în primul trimestru au fost livrați doar 5.000 metri pătrați de astfel de spații, potrivit Colliers.
Majoritatea livrărilor programate pentru acest an sunt în afara Capitalei, potrivit unui comunicat al companiei de consultanță imobiliară Colliers.
„Piața de retail a rămas activă în primele trei luni ale anului 2012, în ceea ce privește construcțiile noi, atât în București, cât și la nivelul țării. Circa 5.000 metri pătrați de spații comerciale au fost livrați pe piață în acest interval, reprezentând suprafața extinderii realizate de NEPI (fond sud-african de investiții, n.r.) și Carrefour la Brașov. În Bucuresti, noi proiecte vor fi livrate începând cu anul 2013, constând deopotrivă în scheme tradiționale și specializate de retail. De asemenea, se estimeaza că alți 160.000 metri pătrați de spații comerciale vor începe construcția în acest an”, apreciază reprezentanții Colliers.
În opinia lor, retailerii au rămas activi cu precădere în centrele comerciale existente și cele performante, dar se remarcă o creștere a interesului acestora și pentru proiectele care urmează să fie livrate în 2013-3014.
În 2011 au fost livrate 180.000 metri pătrați de spații noi în centre comerciale, cuprinzând patru proiecte noi și o extindere. Pe segmentul parcurilor comerciale, deschiderea de noi proiecte în cea de-a doua parte a anului 2011 a adus încă 98.500 metri pătrați suprafață închiriabilă, cuprinzând atât deschideri de parcuri comerciale noi (Colosseum București, Cora Drobeta, Botoșani Shopping Center), cât și extinderi de galerii (European Retail Park Brăila, Jupiter City Pitești).
În total stocul de spații comerciale din România este estimat la 1,2 milioane de metri pătrați, din care peste 420.000 de metri pătrați în București.