Starbucks deschide două cafenele în România
Cafeneaua Starbucks din Palas Mall, situată în zona intrării principale, va avea o suprafață de 150 metri pătrați, iar vara va fi completată de o terasă de 100 metri pătrați. De asemenea, rețeaua va deschide o cafenea în parcul din jurul complexului Palas Iași, cu o suprafață de 250 metri pătrați, la care se adaugă o terasă de 270 metri pătrați.
„Prin noile inaugurări, compania Iulius Group marchează cel de-al treilea parteneriat încheiat cu Starbucks în rețeaua națională de mall-uri, după Iulius Mall Cluj și Iulius Mall Timișoara. Ansamblul urbanistic Palas este primul proiect de retail din România în care Starbucks va deschide două locații, în mall și în parc. (…) Una dintre cafenele va reprezenta o locație – destinație, iar cealaltă va fi axată pe conceptul de take-away”, a declarat, într-un comunicat Oana Diaconescu, șeful departamentului de retail al Iulius Group, deținut de omul de afaceri Iulian Dascălu.
În prezent, Starbucks are 11 unități în România, dintre care opt în București și câte una în Constanța, Cluj-Napoca și Timișoara.
Ultima locație a fost inaugurată la sfârșitul lunii septembrie în complexul de birouri Novo Park din Pipera.
Starbucks a intrat pe piața din România în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală și de Est, ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, grupul elen Marinopoulos. Grecii au pierdut franciza lanțului de cafenele în România, acționariatul fiind schimbat la începutul anului cu un joint venture între mai mulți antreprenori bulgari și compania-mamă.
Starbucks are peste 20.000 de cafenele în 65 de țări și este cunoscută și pentru marca proprie de cafea.