STUDIU. Cei mai mulți consumatori sunt pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul. În ce categorie de comportament se încadrează aceștia

STUDIU. Cei mai mulți consumatori sunt pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul. În ce categorie de comportament se încadrează aceștia
Foto: Shutterstock
Publicat: 04/05/2020, 14:05

Peste o treime dintre respondenții incluși în prima ediție a studiului EY Future Consumer Index se consideră pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul.

Potrivit rezultatelor obținute de specialiști, pesimiștii s-ar încadra în categoria „Economisește și fă stocuri” (35,1%).

Conform precizărilor reprezentanților sursei citate, cele patru segmente identificate s-ar putea transforma însă în cinci categorii distincte odată cu atenuarea crizei.

După prelucrarea răspunsurilor celor 4.859 de intervievați, specialiștii sursei citate au ajuns la concluzia că pandemia de COVID-19 a dus la apariția patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor, și anume „Redu drastic cheltuielile”, „Păstrează-ți calmul și cheltuie”, „Economisește și fă stocuri”, respectiv „Hibernează și cheltuie”.

Consumatorii care se încadrează în segmentul „Redu drastic” (27,3%) cheltuiesc mai puțin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional.

Cei din categoria „Păstrează-ți calmul și cheltuie” (26,2%) nu și-au schimbat obiceiurile de consum.

Nu în ultimul rând, la polul opus față de cei care se încadrează în zona „Economisește și fă stocuri” se află consumatorii din segmentul „Hibernează și cheltuie” (11,4%). Aceștia cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.

„În timp ce 42% dintre cei intervievați se așteaptă la o schimbare permanentă a comportamentului lor cu privire la cumpărături, o treime sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele locale, un sfert pentru branduri mari pe care le consideră de încredere și un sfert pentru produse care respectă principiile etice.

Înțelegerea modului în care se va schimba comportamentul clienților și ce noi sub-segmente sunt așteptate în următoarele luni este esențială pentru a avea un răspuns adecvat la noile dinamici de cumpărături”, a precizat Cristian Cârstoiu, Partener, Asistență în afaceri, EY România.

Caracteristicile celor patru categorii din perspectiva grupei de vârstă, a statutului familial sau profesional

Economisește și fă stocuri – acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung.

Peste o treime (36%) dintre aceștia cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea cheltuiesc mai puțin pe îmbrăcăminte (72%) și produse destinate petrecerii timpului liber (85%).

Redu drastic cheltuielile – Acești consumatori au, în general, peste 45 de ani și au fost cei mai afectați din punct de vedere profesional. Activitatea profesională a aproape un sfert dintre aceștia a fost suspendată temporar sau permanent.

78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mult mai puțin importantă pentru ei în contextul actual.

Păstrează-ți calmul și cheltuie – acești consumatori nu se consideră direct afectați de pandemie și nu își modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie, iar 18% cheltuiesc mai puțin.

Hibernează și cheltuie – cuprinși majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, acești consumatori sunt preocupați cel mai mult de impactul pandemiei.

Cu toate acestea, doar 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar.

Și, deși 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, 46% au declarat că marca este acum mai importantă pentru ei.

Ar putea apărea cinci noi categorii odată cu evoluția comportamentului consumatorilor după pandemie

Concluziile raportului sugerează că, în timp, majoritatea consumatorilor din segmentul „Economisește și fă stocuri” vor migra, de exemplu, către două noi segmente, și anume „Păstrează moderația” și „Extravagant prudent”.

Prin urmare, noile segmente de consumatori, detaliate în studiu, care ar putea apărea după pandemia provocată de COVID-19, ar fi compusă din: – „Continuă să reduci” (13,1%), „Păstrează moderația” (21,7%), „Revino la normal” (31,4%), „Extravagant prudent” (24,7%) și „Revenire spectaculoasă” (9,1%).

Se schimbă atitudinea consumatorilor față de confidențialitatea datelor și de binele general

Rezultate studiului EY Future Consumer Index date publicității recent relevă că 54% dintre consumatori ar fi mai dispuși să își furnizeze datele cu caracter personal, dacă acest lucru ar ajuta la monitorizarea și urmărirea unui focar de infecție.

Totodată, studiul arată că instituțiile medicale sunt considerate organizațiile cu cel mai înalt grad de autoritate, 47% dintre consumatori declarând că au încredere deplină în acestea, față de guverne (28%), mărci (17%) și instituții media (16%).

„Timpul, abilitățile și resursele naturale ar putea fi considerate la fel de valoroase de către consumatori, iar noțiunile tradiționale de statut social pierd teren în favoarea binelui general și social.

Astfel, 33% dintre consumatori declară că vor reevalua, în mod categoric, lucrurile pe care le prețuiesc cel mai mult ca urmare a pandemiei, în timp ce peste un sfert dintre ei sunt deja mai atenți la ce consumă și la impactul pe care îl are acest tip de comportament”, precizează specialiștii sursei citate.

Studiul EY Future Consumer Index va oferi periodic indicatori și perspective longitudinale cu privire la schimbările de comportament care vor reprezenta probabil reacții temporare la criza COVID-19, dar care indică modificări fundamentale. Vor fi incluse și alte țări, pe măsură ce analiza continuă.

Studiul s-a derulat pe un eșantion de 4.859 de persoane și urmărește atitudinea și comportamentul consumatorilor din cinci mari piețe: SUA, Canada, Regatul Unit, Franța și Germania. Studiul a avut loc în săptămâna care a început cu 6 aprilie 2020.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Temperatura optimă în casă. La câte grade recomandă medicul specialist să setezi centrala termică pentru...
Cum a luat 'block' Un show păcătos! Capatos a răbufnit: 'Nu se poate așa ceva!'...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Cum va reacționa Ucraina dacă Maia Sandu pierde alegerile și Republica Moldova intră sub controlul...
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar...
O profesoară de liceu riscă 15 ani după gratii după ce s-a aflat că avea...
RAPORT: Europenilor ar trebui să li se spună să-și facă provizii, în caz de război...
Cum se simte Adi Nartea la 6 ani de la extirparea tumorii?! Ce face cu...
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii: "Am...
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
16 români sunt dați dispăruți în Spania, în urma inundațiilor! MAE verifică informațiile cu privire...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Care este valoarea celui mai mare IQ înregistrat în lume în 2024? Terence Tao deţine...
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Dispare Celentano din Las Fierbinți?! Anunțul teribil al lui Adrian Văncică: Bă băiatule, ți se...
Surpriza din servieta diplomat. Marele secret al lui Nicolae Ceaușescu
Cum au arătat Sorin Brotnei și soția lui în ziua nunții. Imagini inedite cu mireasa...
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
VIDEO Mama Andreei Tonciu, despre infidelitatea soțului. Cum a aflat aceasta că a fost înșelată...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
De ce caii sunt considerați „un fel de Internet antic”