Studiu GfK: Achizițiile majore rămân aproape imposibile pentru majoritatea românilor
Concluziile sunt incluse în studiul GfK Climatul de consum Europa pentru al doilea trimestru din 2015.
„Consumatorii români se așteaptă în continuare la o creștere economică pozitivă. Cu toate că previziunile economice au scăzut cu 1,1 puncte până la nivelul actual de 21,3 puncte în al doilea trimestru, s-a înregistrat un câștig important de aproape 32 de puncte în comparație cu luna iunie 2014. În conformitate cu condițiile economice favorabile, românii se așteaptă în continuare la o creștere ușoară a salariilor. Perspectivele economice au înregistrat 18,5 puncte în luna iunie. Cu toate acestea, standardul de viață în țările din Europa de Est continuă să rămână foarte scăzut. Veniturile sunt suficiente doar pentru a permite angajaților să își plătească nevoile zilnice. Prin urmare, nu este nicio surpriză că tendința de cumpărare rămâne în intervalul negativ cu -11,5 puncte, cu toate că a crescut cu 4,7 puncte în al doilea trimestru. Achizițiile majore continuă să rămână aproape imposibile pentru majoritatea românilor”, se arată într-un comunicat al companiei.
Studiul arată că negocierile dintre Grecia și creditorii țării au influențat în mod clar starea de spirit a consumatorilor din majoritatea țărilor europene în al doilea trimestru al acestui an. Însă, în special în țările Europei de Est, criza dintre Rusia și Ucraina joacă, de asemenea, un rol important. Cu toate acestea, GfK Climatul de consum a crescut cu 1 punct în total din luna martie, până la 10,8 puncte.