Prima pagină » Economic » Studiu: Majoritatea companiilor IT din România a avut o cifră de afaceri cu aproximativ 50% mai mare în primul an de pandemie

Studiu: Majoritatea companiilor IT din România a avut o cifră de afaceri cu aproximativ 50% mai mare în primul an de pandemie

Studiu: Majoritatea companiilor IT din România a avut o cifră de afaceri cu aproximativ 50% mai mare în primul an de pandemie

Mai mult de o jumătate (60%) dintre companiile IT din România au avut o cifră de afaceri cu aproximativ 50% mai mare, în 2020, faţă de anul anterior, arată un studiu derulat în al doilea semestru din 2021. În același timp, peste o treime dintre acestea (36%) şi-au continuat planurile de recrutare de dinainte de începerea pandemiei.

Evoluţia cifrei de afaceri a companiilor româneşti din industria de software  a fost preponderent în creştere, în 2020, faţă de anul anterior, cu procente situate între 11% şi 50% pentru 60% dintre respondenţi, arată studiul  Focal Hive „Romanian Software Industry Survey 2021”.

Prin comparaţie, doar 26% dintre antreprenorii din IT participanţi la studiu au înregistrat o cifră de afaceri scăzută, diferenţa fiind dată de tipul de activitate desfăşurată de companie.

Companiile IT din România au avut profituri în creștere pe durata pandemiei

Potrivit sursei citate, criza socio-economică generată de virusul Covid-19 a avut un impact pozitiv în măsură moderată pentru 25% dintre companiile IT româneşti. Astfel, jumătate dintre cei chestionaţi au observat o creştere a profitului, în timp ce pentru restul profitul s-a menţinut sau a scăzut.

Provocările legate de echipă şi cele referitoare la relaţia cu clienţii au fost cel mai dificil de gestionat în 2020 – 2021, fiind urmate îndeaproape de provocările financiare şi nesiguranţa proiectelor, reiese din datele centralizate în studiul de specialitate. În acest context, 36% dintre companiile din IT şi-au continuat planurile de recrutare de dinainte de începerea pandemiei, în condiţiile în care 28% au pus stop recrutărilor.

Pe acest fond, componenta de marketing a suferit schimbări esenţiale în sectorul IT, în 2020, iar faţă de perioada anterioară jumătate dintre companiile respondente au renunţat complet la bugetul de marketing, cel puţin în prima parte a crizei pandemice şi doar 6% şi-au crescut aceste fonduri şi le-au reorientat către canalele digitale.

Specializările cele mai căutate: Dezvoltarea generală de software, Business Intelligence & Analytics

Specializările cele mai căutate de către companiile româneşti vor rămâne cele care implică dezvoltarea generală de software (22%), urmate de Business Intelligence & Analytics (13%), UX Development (12%) şi Cybersecurity (11%), rezultă din

În același timp, tehnologiile cu cel mai mare grad de adopţie în următorii doi ani, în România, sunt Inteligenţa Artificială şi Machine Learning (74%), în timp ce cloud computing continuă să fie în topul preferinţelor în ceea ce priveşte mediile de stocare şi dezvoltare a soluţiilor noi (79%).

Inovația, factor decisiv pentru companiile IT în 2022 și 2023

Pe segmentul de inovaţie, aproape două treimi dintre managerii din industria de software (64%) cu confirmat că, pentru perioada 2022 – 2023, aceasta va reprezenta un factor decisiv pentru succes. La polul opus, studiul evidenţiază o preocupare foarte mică pentru creşterea diversităţii şi diminuarea inegalităţilor sociale din companii.

În privinţa implicării în programe educaţionale menite să sprijine dezvoltarea de noi specialişti, 43% dintre liderii intervievaţi au în plan crearea de programe adresate studenţilor, webcast-uri şi podcast-uri educaţionale, 11% fiind deja implicaţi în activităţi de mentorat. Totodată, 17% dintre manageri au afirmat că nu sunt deloc interesaţi de astfel de programe şi nu le includ în planurile pe termen mediu.

Studiul Focal Hive „Romanian Software Industry Survey 2021” a fost realizat în perioada 11 iulie – 12 octombrie 2021, pe un eşantion de 53 de companii reprezentative la nivel naţional.

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele

Citește și