Astfel, în raportul anual al Auchan, la capitolul fond comercial (goodwill – n.r.) se menționează că un impact pozitiv de 552 milioane euro este datorat în principal achizițiilor magazinelor Real din Rusia, pentru 506 milioane euro, și a celor din România, pentru 41 milioane euro.
Totodată, printre angajamentele de plată ale Auchan se menționează o sumă de 216 milioane euro pentru România, din care 183 milioane euro pentru spațiile hipermarketurilor și 33 milioane euro pentru galeriile atașate.
La începutul acestui an, Consiliul Concurenței a aprobat preluarea de către Auchan a spațiilor în care funcționează 12 hipermarketuri și galerii comerciale, operate de retailer, tranzacția fiind una dintre cele mai mari de pe piața de retail din Europa Centrală și cea mai mare din România din 2014. Tranzacția implică transferul către Auchan a 12 centre comerciale, incluzând spațiile în care își desfășoară activitatea hipermarketurile operate în prezent de acesta, prin contracte de închiriere sau subînchiriere încheiate de către real,- Hypermarket Romania SRL (firmă preluată de Auchan în anul 2013), precum și spațiile aferente galeriilor comerciale închiriate în prezent către terți, spațiile comune aferente și activitatea constând în prestarea serviciilor de închiriere.
Spațiile preluate sunt din Timișoara (2), Cluj-Napoca, Baia Mare, Oradea, Satu Mare, Galați, Ploiești, București Berceni, Constanța, București Pallady și Pitești.
Grupul a finalizat în prima parte a anului trecut remodelarea celor 20 de hipermarketuri Real cumpărate de la grupul german Metro în 2012, care a triplat practic rețeaua retailerului în România, iar în decembrie a deschis al 32-lea magazin, fiind prezent în 18 orașe.
După integrarea acestor hipermarketuri, Auchan România a încheiat anul 2013 cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012. Cumulat, afacerile Auchan și Real au generat pierderi de 15 milioane de euro în 2013.
De asemenea, Auchan va deschide în această primăvară al 33-lea hipermarket al rețelei în cadrul centrului comercial Coresi din Brașov, proiect de 60 milioane euro dezvoltat de Immochan, divizia imobiliară a grupului francez Auchan.