În aceeași perioadă, Uber, serviciul privat de car sharing, activ pe piețele din București, Timișoara și Cluj, a plătit, pentru profiturile obținute, taxe care s-au ridicat la 187.000 de lei, de 3 ori mai mult decât cei care domină piața taximetriei la un loc, potrivit lui Cristian Lăzărescu, vicepreședintele Federației Operatorilor Români de Transport.
Cifrele publicate de Ministerul de Finanțe atrag atenția nu doar asupra impozitelor scăzute plătite de fiecare firmă de taxi în parte, ci și asupra faptului că unii dintre cei mai mari jucători de pe piață par să nu înregistreze, aproape niciodată, profit. Astfel, firme precum Speed Taxi, Pelicanul Grup Taxi sau Bageti Star nu au plătit impozit pe profit în niciun an din perioada 2012-2016. Lista numelor care nu au avut de plată impozit pe profit în anul 2016 este, însă mult mai mare, și include și alte nume, precum Meridian Taxi sau Auto Cobălcescu.
Potrivit datelor oficiale, cei mai profitabili dintre taximetriști sunt cei de la Taxi Glucoza, care, doar în 2016, au plătit 36.341 de lei, adică jumătate din impozitele plătite de toate cele 9 companii mari din piață, asta deși se află doar pe locul al 7-lea în top. Următorii contribuabili sunt Cristaxi Sevice, cu un impozit pe profit de 12.016 lei, în 2016 și Prof Taxi, care a datorat statului puțin peste 7.500 de lei, în același an.
Citește continuarea pe Business Magazin!