Prima pagină » Economic » Surpriza pe care o pregătește Tarom. PLUS: Cât câștigă o stewardesă la Tarom și la Wizz Air. La cât ajunge salariul unui pilot

Surpriza pe care o pregătește Tarom. PLUS: Cât câștigă o stewardesă la Tarom și la Wizz Air. La cât ajunge salariul unui pilot

Surpriza pe care o pregătește Tarom. PLUS: Cât câștigă o stewardesă la Tarom și la Wizz Air. La cât ajunge salariul unui pilot

Flota de aeronave a companiei Tarom va fi reînnoită, ministerul fiind în discuții cu mai multe companii pentru a găsi pachete de finanțare accesibile, a precizat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, invitată la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată duminică de ProTV și pe voyo.ro.

„În momentul acesta se discută la nivelul conducerii Tarom-ului găsirea celei mai bune soluții pentru înnoirea flotei.(…) După toate discuțiile cu absolut toate companiile care au venit și au ofertat, se discută pachete și soluții financiare prin care să putem să înnoim această flotă fără costuri foarte mari și cu costuri pe care Tarom-ul și le poate permite în momentul acesta”, a explicat ministrul Transporturilor.

La jumătatea lunii trecute, Mănescu a explicat că în urma discuțiilor cu reprezentanții operatorului a ajuns la concluzia că flota Tarom trebuie unificată.

„Toată lumea a fost de acord că trebuie unificată flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creează costuri foarte mari și profit aproape deloc”, a declarat ea la conferința Mediafax Talks about Aviation.

George Marin, vicepreședinte business strategy la Tarom, a declarat că există două variante pentru schimbarea flotei aeriene, și anume închirierea și vânzarea-cumpărarea. În opinia lui, varianta închirierii de aeronave ar fi mai eficientă, în timp ce vânzarea-cumpărarea ar reprezenta o variantă „mai problematică”.

„Analizele pe care le-am efectuat până în momentul de față evidențiază două posibile soluții pentru optimizarea flotei. O soluție ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părți a flotei existente către terți, și introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a crește eficiența economică (…) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziția de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă”, a spus Marin, care a estimat un orizont de timp pentru schimbarea flotei aeriene a Tarom cuprins între doi și patru ani, a arătat el.

Mănescu: Nu se vor tăia din rutele interne ale Tarom

Mănescu a precizat totodată că nu se vor tăia din rutele interne ale operatorului.

„Eu sper să se înmulțească rutele interne pentru că la nivel național Tarom-ul are oarecum monopol și ar fi păcat să nu folosim acest potențial”, a spus ea la „După 20 de ani”.

În ceea ce privește legătura dintre Capitală și Aeroportul Otopeni, Mănescu a precizat că la minister sunt analizate mai multe variante, în condițiile în care costurile construirii unei linii de metrou sunt prea ridicate.

„Există și varianta aceasta de a folosi calea ferată. Avem discuții cu CFR Infrastructură și încercăm să vedem cum putem să conectăm cele două, să conexăm cele două proiecte în așa fel încât să folosim infrastructura pe care o avem. Putem face metrou de suprafață”, a precizat ministrul Transporturilor.

 

 

Citește și