Prima pagină » Economic » Tăriceanu, mesaj în fața studenților de la ASE: „Bunicul meu mi-a spus că afaceri cu bani știu toți proștii să facă”

Tăriceanu, mesaj în fața studenților de la ASE: „Bunicul meu mi-a spus că afaceri cu bani știu toți proștii să facă”

Tăriceanu, mesaj în fața studenților de la ASE: „Bunicul meu mi-a spus că afaceri cu bani știu toți proștii să facă
Mai multe pe gandul.info

„Mă adresez acum în mod special generației tinere, dumneavoastră, studenților la ASE – probabil că o parte dintre voi se vor angaja, iar o parte veți deveni întreprinzători. O să mă înrebați – da, dar de unde să obținem bani, nu avem capital. Într-adevăr, este dificil să pornești în afaceri fără capital, dar eu vă spun ce mi-a spus bunicul meu, care a fost om de afaceri: mi-a spus să știi că afaceri cu bani știu toți proștii să facă. Vreau să vă spun, astfel, că trebuie să vă folosiți inteligența, Steve Jobs nu a avut bani la început, Bill Gates nu avea bani la început. Uitați-vă ce imperii au dezvoltat, folosindu-și intelegența”, a declarat președintele Senatului, la o dezbatere pe tema sectorului de comerț organizată de Asociația Companiilor de Distribuție din România (ACDBR) la Academia de Studii Economice.

Tăriceanu le-a mai relatat participanților că folosește tehnologia în mod curent, sugerându-le studenților că va trebui să fie atenți la ultimele tendințe de dezvoltare a economiei. „La vârsta mea, folosesc Uber , cumpăr de pe eBay și de pe eMag, îmi iau bilete de avion în format electronic, plec în vacanțe prin e-booking”.

Referindu-se la sectorul de comerț, președintele Senatului a menționat că lipsa unui cod CAEN specific face ca mulți dintre distribuitori să nu fie eligibili pentru a atrage fonduri europene.

„Sectorul de transport și distribuție totaliza, în 2008, 50 de miliarde de euro, fiind pe locul al șaselea în clasamentul general, pentru ca în 2016 să urce la 75 de miliarde de euro, pe locul al treilea, devansând sectoare precum construcțiile, energia și intermedierile financiare. Pentru a menține acest ritm de creștere, distribuitorii trebuie să-și promoveze mărcile – brandurile, cum li se spune azi, că nu mai putem fără englezisme – cu mai multă forță”.

Printre temele discutate în cadrul dezbaterii se numără crearea unor măsuri de finanțare cu fonduri UE pentru distribuția de bunuri în România și limitarea prin act normativ a suprafeței de vânzare admisibilă în orașe la maximum 200 mp.

„În lipsa unor mecanisme de finanțare publică pentru dezvoltarea distribuției autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naționale vor fi în lanț următoarele: lipsa sustenabilității multor investiții în domeniul producției de bunuri agroalimentare și nonagricole, realizate prin PNDR, creșterea gradului de dependență a producătorilor autohtoni față de comerțul realizat de supermagazine, corelat cu creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor și implicit cu efecte nefaste asupra calității acestora, diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare cu ridicata și cu amănuntul ale operatorilor economici cu capital românesc, scăderea locurilor de muncă în domeniul serviciilor comerciale și implicit creșterea presiunii economice, bugetare și sociale, ca și creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse nonautohtone”, a declarat Ovidiu Gheorghe, președintele ACDBR.

Autor

Citește și