Tarom a introdus o nouă cursă aeriană către Italia
Potrivit șefului Consiliului Județean (CJ) Iași, Cristian Adomniței, primul zbor dinspre Milano spre Iași a avut un grad de ocupare de peste 75 la sută, un procent similar fiind înregistrat și la cursa retur programată tot în cursul zilei de vineri.
„Este un zbor care nu a avut parte de multă publicitate și nici nu a fost mult timp la dispoziție pentru a putea fi cumpărate bilete online. Cu toate acestea, rata de ocupare a locurilor pentru cursa de astăzi (vineri – n.r.), de la Milano spre Iași, este de peste 75 la sută. Este o cifră foarte bună în industria aviației pentru un prim zbor, pe orice fel de rută. Toate celelalte șase zboruri externe de pe Aeroportul Iași, adică Londra, Tel Aviv, Viena, Roma, Torino, Bologna sunt profitabile”, a declarat Cristian Adomniței.
El a anunțat că următoarele destinații externe avute în vedere pentru a fi operate de pe aeroportul ieșean sunt Paris, Amsterdam, Veneția, Bruxelles și o localitate din Germania.
La rândul său, directorul aeroportului ieșean, Marius Bodea, a declarat că estimează în acest an un trafic de 270.000 de pasageri pe aeroportul din Iași, cu 40.000 mai mulți decât anul trecut.
„Este extrem de important să avem un grad mare de ocupare încă de la început. Potențialul de pe aeroportul din Iași este enorm. Pe lângă turiști, ruta de Milano poate aduce și investitori din acea zonă industrializată către comunitatea noastră. Pentru început vom avea două zboruri pe săptămână, la ore foarte bune. Din iarnă vom avea o îmbunătățire și a orarului pe zborurile către Roma și Londra”, a declarat Marius Bodea.
Noua pistă a aeroportului din Iași, având lungimea de 2.400 de metri, va fi finalizată în luna noiembrie a acestui an, cu șapte luni mai devreme decât prevedea contractul inițial încheiat între constructori și conducerea aeroportului.
Investiția Consiliului Județean Iași se ridică la 139 milioane de lei, lucrările fiind realizate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ”93 Galați și UTI Group. Pista va avea 2.400 de metri lungime, față de 1.800 de metri cât are cea actuală.
În ultimii ani, mai multe companii aeriene au invocat că nu pot opera pe aeroportul din Iași atât din cauza calității precare a pistei, cât și a dimensiunilor reduse ale acesteia, fapt care nu permite aterizarea sau decolarea avioanelor în condiții de siguranță.