Tarom ar putea avea, în 4 ani, o flotă nouă și unificată. „Sunt prea multe tipuri de avioane, costurile sunt prea mari și profit aproape deloc”
Creșterea numărului de curse interne și regionale, precum și schimbarea și unificarea flotei aeriene sunt două dintre obiectivele pe care trebuie să le urmărească Tarom, a declarat marți ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la conferința Mediafax Talks about Aviation.
„Se va face o analiză de către managementul executiv și de către Consiliul de Administrație (…) Toată lumea a fost de acord că trebuie unificată flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creează costuri foarte mari și profit aproape deloc”, a spus Mănescu.
Ea a precizat că deja compania a primit oferte de la marii producători de aeronave, între care Airbus, Boeing, ATR, Bombardier și Embraer.
George Marin, vicepreședinte business strategy la Tarom, a declarat că există două variante pentru schimbarea flotei aeriene, și anume închirierea și vânzarea-cumpărarea. În opinia lui, varianta închirierii de aeronave ar fi mai eficientă, în timp ce vânzarea-cumpărarea ar reprezenta o variantă „mai problematică”.
„Analizele pe care le-am efectuat până în momentul de față evidențiază două posibile soluții pentru optimizarea flotei. O soluție ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părți a flotei existente către terți, și introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a crește eficiența economică (…) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziția de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă”, a spus Marin, care a estimat un orizont de timp pentru schimbarea flotei aeriene a Tarom cuprins între doi și patru ani.