„Vrem să introducem din acest an o taxă de promovare în Delta Dunării, după modelul stațiunii Mamaia. Am decis acest lucru împreună cu hotelierii și autoritățile locale din Deltă, iar bugetul care va fi creat va fi folosit pentru promovarea Deltei”, a declarat agenției Mediafax Corina Martin, președintele Asociației de Promovare „Litoral – Delta Dunării”.
Ea a spus că din taxa de promovare a stațiunii Mamaia, introdusă anul trecut, s-au strâns 254.000 de euro, care sunt folosiți pentru realizarea unui film de prezentare, pentru înființarea unui site oficial, diverse show-uri, broșuri și participări la târguri în străinătate.
Taxa va fi colectată de la toți operatorii din Deltă și va fi diferențiată în funcție de tipul de activitate. De exemplu, în Mamaia, un hotel plătește o taxă de promovare de 4.000 de lei pe an, un club de noapte 3.000 de lei și un apartament în regim hotelier 100 de lei.
„Rămâne ca cei din Deltă să stabilească cuantumul taxelor. Primul proiect care va fi demarat cu banii strânși va fi un site oficial de prezentare a Deltei, urmat de un film, dar și broșouri, prezența la târguri din țară și străinătate, evenimente și organizare de infotrip-uri cu jurnaliști străini”, a mai spus Martin.
Ea a adăugat că Delta Dunării a fost insuficient promovată de autoritățile din turism.
„Nu am avut în ultimii ani vreo strategie coerentă de promovare a Deltei făcută de vreo autoritate din turism”, a mai spus Corina Martin.
Potrivit datelor INS, anul trecut au ajuns în Delta Dunării, inclusiv în orașul Tulcea, aproape 81.000 de turiști, cu 10% mai puțini decât în anul precedent. Dintre aceștia, mai puțin de 23.000 au fost străini.