Prima pagină » Economic » Taxele și impozitele administrate de ANAF, primării și alte instituții publice, SE VOR PUTEA PLĂTI CU CARDUL

Taxele și impozitele administrate de ANAF, primării și alte instituții publice, SE VOR PUTEA PLĂTI CU CARDUL

Taxele și impozitele administrate de ANAF, primării și alte instituții publice, SE VOR PUTEA PLĂTI CU CARDUL
MasterCard România a primit acceptul Ministerului Finanțelor Publice pentru începerea procedurilor de licențiere a Trezoreriei Statului ca acceptator al plăților electronice cu carduri MasterCard și Maestro, astfel încât populația să-și poată plăti taxele și impozitele cu cardurile din martie 2015.

Persoanele fizice vor putea plăti cu cardul, online și la terminalele Trezoreriei, impozitele și taxele administrate de către ANAF, primării și alte instituții publice, din 2015, conform unei ordonanțe de urgență aprobate de Guvern, care creează cadrul legal pentru implementarea acestei modalități de plată.

MasterCard a fost prima companie de plăți care a comunicat Ministerului Finanțelor Publice disponibilitatea pentru licențierea Trezoreriei Statului ca acceptator, în condițiile solicitate, licențierea directa a Trezoreriei putând deveni, astfel, o premieră mondială, se arată într-un comunicat al operatorului de plăți.

„Proiectul actual, care permite licențierea directă a Trezoreriei Statului și atașarea unei soluții de plată la Spațiul Virtual Privat este, de fapt, soluția optimă pe care o căutam, atât pentru contribuabili, cât și pentru stat. Ea permite posesorilor de carduri MasterCard și Maestro să-și plătească nu unele taxe, ci toate taxele și impozitele, de oriunde din țară ar decurge acestea, într-un singur loc, printr-o singură soluție de plată”, a declarat în comunicat Cosmin Vladimirescu, directorul general al MasterCard pentru România.

Compania a anunțat că va depune imediat documentația necesară pentru licențierea Trezoreriei și va începe demersurile în cadrul organizației pentru tratarea întregului proces cu prioritate.

Procedurile de licențiere și implementare pot dura, potrivit Ministerului Finanțelor Publice, între 6 și 12 luni.

MasterCard își propune ca termen de finalizare a procedurilor de licențiere și implementare a soluției de plată online luna martie a anului viitor, termen de plată pentru multe dintre obligațiile fiscale ale contribuabililor.

„Cu aceasta formulă, în care Trezoreria Statului este acceptator, iar contribuabilul poate vizualiza și plăti tot ce datorează statului într-un singur loc, vom dispune de varianta cea mai simplă, mai sigură, mai confortabilă și mai directă de a ne plăti taxele. Pentru stat, aceasta înseamnă o colectare mai rapidă și mai eficientă, pentru contribuabil înseamnă economii de timp și efort atât de mari, încât sunt greu de cuantificat”, a arătat Vladimirescu.

Ministrul Finanțelor, Ioana Petrescu, a anunțat la începutul lunii octombrie că, potrivit ordonanței de urgență, comisioanele bancare sunt de 0,3% și vor fi suportate din bugetul de stat, nu de către contribuabili sau de către instituțiile cărora le sunt plătite diferitele impuneri fiscale.

Valenti Mavrodin, directorul Trezoreriei, a declarat la acel moment pentru MEDIAFAX că, în urma implementării acestui sistem, prima dată va fi dată posibilitatea contribuabililor să plătească taxele și impozitele online și, ulterior, în cadrul unităților teritoriale ale Trezorăriei, vor fi instalate terminale POS, pentru plata cu cardul la ghișeu.

În actul normativ se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar și va presta acest serviciu pentru toate instituțiile publice, astfel încât toți contribuabilii persoane fizice care dețin carduri aparținând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-și poată achita printr-un punct unic toate impozitele și taxele administrate de către ANAF, primării și alte instituții.

Trezoreria va accepta conectarea la un sistem de plată numai în anumite condiții, printre care se stabilește limitarea comisionului perceput fiecărei tranzacții la 0,3% din valoarea acesteia, nefiind acceptate comisioane fixe sau alte costuri suplimentare pentru Trezorerie și instituții publice.

Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea și mentenanța aplicațiilor pentru serviciile de acceptare de plăți electronice, precum și cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicații și alte servicii sau resurse necesare activității de acceptare de plăți electronice cu carduri.

„Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru instituțiile publice care vor încasa venituri bugetare, întrucât se utilizează sistemul actual de decontare utilizat în relația cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat”, transmitea Ministerul Finanțelor.

Diferențele de curs nefavorabile aferente tranzacțiilor cu cardul, în valută, sunt suportate din bugetul de stat, iar cele favorabile vor reprezenta venit la bugetul statului.

Citește și