Teodorovici: Finanțele, ANAF, Concurența și ANPC vor acționa dacă prețurile la alimente cresc
Ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici a răspuns astfel întrebat de presă, după discuția avută cu deputații PSD pe tema Codului Fiscal, dacă Executivul este preocupat de creșterea artificială a prețurilor produselor alimentare, anterior reducerii TVA la alimente.
„Categoric, ca și Guvern, ne dorim foarte mult ca această măsură benefică pentru piață să se reflecte într-adevăr la consumatori și să nu fie, ca să spun așa, prin astfel de măsuri anticoncurențiale să fie diluată. Aceasta este obligația noastră și preocuparea noastră ca și Guvern”, a spus Teodorovici.
El a precizat că Ministrul Agriculturii monitorizează foarte atent piața și a arătat că trebuie sesizate autoritățile competente în cazul în care se sesizează creșteri de prețuri nejustificate, inclusiv Consiliul Cncurenței și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC).
„Acolo unde această situație se întâmplă, ea trebuie sesizată. Și noi (Ministerul Finanțelor-n.r.), chiar și ANAF, chiar și Consiliul Concurenței, Agenția pentru Protecția Consumatorului, vom acționa fiecare pe zona de care răspunde”, a mai arătat ministrul.
Guvernul a decis recent ca taxa pe valoarea adăugată să scadă la 9% pentru produse alimentare și băuturi non-alcoolice, începând cu 1 iunie.
Presa a relatat însă că mari lanțuri de magazine ar fi majorat prețurile la diferite alimente cu până la 30%, înainte de reducerea TVA, iar premierul Victor Ponta a reacționat spunând că Guvernul nu poate îngheța prețurile la mărfurile din magazine, dar poate introduce măsuri constituționale și europene, precum taxe speciale foarte mari, în cazul în care comercianții nu scad prețurile la raft după diminuarea TVA.
El a cerut ca Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Consiliul Concurenței să verifice atent situația prețurilor din magazine.
La rândul său, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a fost, joi, într-un hipermarket din Capitală, pentru a verifica prețurile, spunând că a venit în magazin pentru a transmite mesajul că prețul final trebuie să scadă odată cu reducerea TVA.