Compania Tesla Inc. a anunțat, miercuri, chemarea în service a peste două milioane de mașini, după ce Autoritatea de reglementare rutieră din Statele Unite a stabilit că sistemul de asistență în condus (Autopilot) nu are funcții suficiente pentru a evita cazuri de neatenție, informează agenția Bloomberg.
Decizia Tesla este rezultatul investigației efectuate în ultimii ani de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA), care a constatat că sistemele de asistență ale mașinilor Tesla sunt inadecvate și ar putea genera situații de utilizare incorectă.
”Tehnologia automatizată este promițătoare pentru îmbunătățirea siguranței, dar doar când este instalată corespunzător. Acțiunea de astăzi este un exemplu de îmbunătățire a sistemelor automate prin prioritizarea siguranței”, a declarat un reprezentant al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) din SUA.
Decizia de chemare la service este a doua de acest tip de anul acesta care implică sistemele automate de condus ale companiei Tesla. Sistemul a fost verificat amănunțit după sute de coliziuni, unele soldate cu victime. Deși directorul Tesla, Elon Musk, a anticipat de mulți ani că producătorul auto este pe punctul de a oferi autonomie totală, atât sistemul Autopilot, cât și funcțiile Beta folosite de Tesla pentru modul de condus autonom necesită ca șoferii să țină mâinile pe volan.
Sistemul Autopilot face parte din echiparea standard a mașinilor Tesla, folosind camere video pentru adecvarea vitezei la traficul general și oferind asistență pentru menținerea și schimbarea benzilor marcate clar.
Potrivit cotidianului Financial Times, Tesla va încerca să remedieze sistemele software ale funcției Autopilot.
Tesla a introdus așa-numitul Mod Total de Conducere Autonomă la sfârșitul anului 2016, compania subliniind că funcțiile sunt la un nivel superior. În februarie 2023, autoritățile americane au exprimat preocupări privind vehicule care se deplasează ilegal și imprevizibil, inclusiv prin depășirea limitelor de viteză, prin trecerea directă a intersecțiilor și fără a opri. În acest context, a avut loc anul acesta o altă chemare în service a mașinilor Tesla.
NHTSA a lansat prima investigație asupra sistemului Autopilot după un accident fatal produs în 2016, dar sistemul a fost considerat a fi corespunzător în 2017. Însă, în 2021 și 2022, au fost lansate noi verificări, după ce mai multe mașini Tesla au lovit vehicule ale serviciilor de urgență sau au frânat brusc pe autostrăzi.
Autoritățile americane au lansat, în ultimii ani, peste 50 de investigații în cazul unor accidente care au implicat vehicule marca Tesla.
Foto: Profimedia
Citește și: