Platforma online Spotify a ajuns la un nou acord cu podcasterul american Joe Rogan, care va permite difuzarea intensă a emisiunii acestuia, conform publicației The Wall Street Journal.
Noul acord cu starul american Joe Rogan, estimat la 250 de milioane de dolari, include o garanție minimă și un contract de împărțire a profiturilor în funcție de difuzarea reclamelor.
În cadrul licenței contractului, platforma Spotify va comercializa reclame și va difuza emisiunea ”Experiența Joe Rogan” (“The Joe Rogan Experience”) pe diverse canale de podcast, inclusiv într-un format destinat canalului YouTube. În cadrul contractului anterior, show-ul era difuzat exclusiv pe Spotify.
Noul contract este emblematic pentru modificarea sistemului de difuzare, care a evoluat atât în materie de audiență, cât și la nivelul publicității.
Spotify depune eforturi pentru remedierea termenilor contractuali cu o serie de vedete, astfel încât emisiunile să fie distribuite pe mai multe platforme, cu accent pe maximizarea audienței și a încasărilor din publicitate, mai degrabă decât pe exclusivități.
De asemenea, platforma Spotify vizează reducerea nivelului garanțiilor minime și pune accent pe împărțirea profiturilor, un model care contribuie la gestionarea riscurilor în comun cu realizatorii de conținut.
Spotify a semnat primul contract cu Joe Rogan, în valoare de 100 de milioane de dolari, în 2020, oferind exclusivitate în difuzarea emisiunii acestuia, ”Experiența Joe Rogan”, cea mai populară de pe platformă. Primul contract, care va expira anul acesta, asociază veniturile, estimate a fi între 180 și 220 de milioane de dolari, cifrelor privind audiența.
Spotify, care a surclasat Apple și este cea mai populară platformă audio, depune eforturi pentru a deveni mai disciplinată, vizând obținerea unor profituri mai mari din publicitate.
Foto: Profimedia
Citește și: