În contextul în care marii petroliști investesc în transformarea benzinăÂriÂilor în veritabile centre de servicii, Țiriac Energy propune un model simplificat. Carburant și atât într-un concept do-it-yourself.
„Noi considerăm că în România ducem lipsă de benzinării în sensul de puncte de alimentare și mai credem că benzinăria tradiÂțională, așa cum este azi întâlnită, este necesară acolo unde chiar ai nevoie de servicii”, a declarat Remus Hîrceagă, CEO al Țiriac Energy, un business care anul trecut a ajuns la 48,4 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor. Declarațiile au fost făcute în cadrul celei de-a cincea ediții a ZF Power Summit, conferința dedicată exclusiv domeniului energetic organizată de Ziarul Financiar.
În România sunt circa 2.000 de benziÂnării, cele mai multe fiind controlate de „careul de ași” al pieței petroliere: Petrom, RomÂpetrol, Lukoil și MOL România. Pe lângă aceste companii care domină comerțul cu benzină și motorină există și o pătură de petroliști independenți a căror cotă cumuÂlată nu depășește 10% din totalul pieței. Cu acest număr de benzinării, România se află mult în spatele unor state precum Cehia, cu peste 3.750 de stații, sau Austria, cu 2.640 de puncte de alimentare, în ciuda suprafeței considerabil mai mari față de cele două țări amintite.
CONTINUAREA PE ZIARUL FINANCIAR