Comercianții de fructe și legume, comercianții de brânzeturi, măcelăriile, saloanele de coafură/frizerie, magazinele independente de haine, brutăriile, magazinele de bricolaj/hardware, librăriile independente, magazinele de cadouri și cafenelele locale reprezintă afacerile locale care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare și este probabil ca această tendință să se mențină și în continuare.
Conform unui studiu derulat de gigantul de plăți Mastercard, un procent de 63% dintre respondenții care au ieșit la cumpărături în perioada post-izolare, au precizat că încearcă în mod activ să achiziționeze produse de la comercianții locali, astfel încât aceștia din urmă să readucă activitatea la normal. De altfel, unul din trei (34%) oameni au afirmat că, de la începutul stării de urgență, au descoperit noi magazine în comunitatea lor.
Un procent de 62% dintre cei intervievați au răspuns că intenționează să cumpere în continuare de la magazinele locale, chiar și acum, când măsurile de distanțare socială au fost reduse.
Aproape o treime (29%) dintre participanții la studiu au spus că au simțit lipsa restaurantului din zona în care locuiesc, iar alți 44% au declarat că în viitor vor mânca și vor bea în localurile din apropierea casei pentru a le ajuta își repornească afacerea. În plus, 19% dintre români au declarat că au ales să meargă la un restaurant local pentru a plasa o comandă la pachet, odată ce acesta și-a deschis ușile pentru livrare.
De asemenea, și saloanele de coafură și frizerie se numără printre acele afaceri care estimează creșteri ale activității, 47% dintre oameni afirmând că au așteptat redeschiderea salonului local, în loc să apeleze la ajutorul familiei sau prietenilor pentru o tunsoare.
De asemenea, potrivit rezultatelor cercetării, pe parcursul stării de urgență, românii s-au orientat către mijloacele tradiționale de distribuire a laptelui la domiciliu, 20% dintre aceștia declarând că au apelat la un astfel de serviciu în timpul perioadei de izolare, iar 31% afirmând că intenționează să îl folosească în continuare.
„Perioada pe care o traversăm a schimbat modul în care românii își achiziționează produsele și serviciile de care au nevoie, aceștia orientându-se și către surse locale de încredere, și, totodată, a determinat o creștere semnificativă a cumpărăturilor online și a celor contactless, oamenii fiind mult mai conștienți că mijloacele digitale de plată le oferă siguranță, rapiditate și confort”.
„De asemenea, magazinele și comunitățile locale joacă un rol important în furnizarea de bunuri și servicii, în repornirea economiei, precum și în sprijinirea localnicilor și în stimularea spiritului comunității.
„Sperăm ca această perioadă dificilă să contribuie la construirea unei relații între oameni și comercianții locali și la menținerea acesteia, chiar și pe măsură ce viața va reveni la normal”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.
Nu în ultimul rând, studiul a scos la iveală că aproape patru din cinci intervievați (70%) au recunoscut că ultimele luni i-au făcut să conștientizeze dificultățile întâmpinate de cei vulnerabili, iar peste jumătate dintre români (53%) au declarat că sentimentul de apartenență la comunitate este mult mai profund în prezent.
Pe tot teritoriul României, doi din cinci oameni (42%) au afirmat că acum sunt mai deschiși să își salute vecinii, iar 38% dintre aceștia au declarat că au ajuns să le cunoască numele celor care conduc magazinele din zona în care locuiesc.