Prima pagină » Economic » Topul celor mai puternice județe din România

Topul celor mai puternice județe din România

Topul celor mai puternice județe din România
ZF a întocmit topul celor mai puternice județe din România, după valoarea business-urilor din fiecare. Județele de pe ultimele zece poziții contribuie cu doar 5% la „motoarele" businessului românesc. Față de 2008, în doisprezece județe cifra de afaceri a înregistrat cel puțin o dublare, în timp ce businessul a scăzut doar în București și Mehedinți.

Se remarcă însă, comparativ cu anul 2008, o re­ducere a depen­denței de Capi­tală, care mai asigură 37% din business, față de  63% în urmă cu opt ani. Doar în București și Mehedinți, adică cele două extreme din business, există un declin al vânzărilor raportate de companii, în rest businessul județean a fost pe creștere, arată o analiză pe baza datelor de la Registrul Comerțului.

În 2008, cifra de afaceri a companiilor din România era de 1.088 mld. lei, iar anul trecut ajunsese la 1.222 mld. lei, un avans de 12%. Creșterea importantă vine din motoarele industriei – Argeș (209%), Arad (136%), Sibiu (122%), Timiș (109%) -, unde domină industria auto și a compo­nentelor auto, dar se văd pe harta de business și rezultatele unor investiții noi ale antreprenorilor sau ale unor giganți străini  – prezența Ford la Craiova se vede în dublarea cifrei de afaceri a companiilor din Dolj, fabricile construite de Albalact, Transavia, Romaqua sau Pehart Tec se văd în economia județului Alba și cântăresc la fel de mult ca investiția de 300 de milioane de euro derulată de Daimler la Sebeș.

Argeșul, performerul crizei raportat la dinamica cifrei de afaceri (209%), a ajuns în această poziție datorită creșterii Automobile Dacia (care a devenit din 2013 și cea mai mare companie din Româ­nia după ce a luat fața OMV Pe­trom SA – înregistrată în Bucu­rești). Dar Dacia a atras în Argeș și furnizori de componente, atât multinaționale, cât și afaceri antreprenoriale.

„În general, se observă o tendință sănă­toasă de participare la creștere pe mai multe paliere: pe orizontala unor industrii-cheie, cum ar fi componentele auto, sau pe palierul de IMM-uri care activează în comerț, precum și cele care sunt prezente pe piața de servicii”, spune Codruț Pascu, ma­naging partner al companiei de consultanță în management strategic Roland Berger Strategy Consultants.

Citește în continuare pe zf.

Citește și