Giganții internaționali din IT și auto conduc topul celor mai doriți angajatori în rândul studenților români. În top apar și Dacia, OMV Petrom și Banca TranÂsilÂvania, trei dintre cele mai puternice branduri românești.
Preferințele diferă în funcție de doÂmeÂniul de studiu și de sex. Astfel, stuÂdenții de la facultățile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi viÂitori IT-ști vrea să lucreze pentru Google. Studenții de la ASE sau alte faÂculÂtăți cu profil de business sau comerț au ales pe primul loc compania ameÂricaÂnă Apple, care își face loc și în top zece anÂgajatori doriți și de cei care studiază la faÂcultăți de inginerie sau IT, arată un stuÂdiu al Universum Global. Compania face de mulți ani acest studiu pe piețele dezÂvoltate din vestul Europei, iar înceÂpând din 2016 a intrat și pe piața locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piața din România și a avut la bază aproape 10.500 de studenți de la 46 de uniÂversități și de la 136 de specialități.
Pentru Universum Student ReÂsearch 2016 s-a respectat ponderea popuÂlației pe sexe, astfel că 51% din resÂpondenți sunt femei, iar restul bărÂbați. Vârsta medie este de 21,7 ani, iar media anuală la facultate este de 7,5. Studenții așteaptă un salariu mediu de 587 de euro, în contextul în care salariul mediu la nivel de economie este de 440 de euro.
„În general, studenții români sunt orientați către viitor, astfel că salariul poÂtențial este mai important decât saÂlaÂriul actual sau cel de început. Mai mult, contează și trainingurile oferite de angajator, dar și dezvoltarea profeÂsioÂnală ulterioară. Mai mult, siguranța jobului este un alt aspect foarte important pentru ei. În contrapartidă însă, ei nu pun accent pe leadership”, spun analiștii Universum Global.
Studiul arată că indiferent de profilul de studiu – business, inginerie sau IT -, românii se orientează către angajatori străini, adevărați giganți după cifra de afaceri și totodată lideri pe piețele lor.
Preferințele diferă în funcție de doÂmeÂniul de studiu și de sex. Astfel, stuÂdenții de la facultățile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi viÂitori IT-ști vrea să lucreze pentru Google. Studenții de la ASE sau alte faÂculÂtăți cu profil de business sau comerț au ales pe primul loc compania ameÂricaÂnă Apple, care își face loc și în top zece anÂgajatori doriți și de cei care studiază la faÂcultăți de inginerie sau IT, arată un stuÂdiu al Universum Global. Compania face de mulți ani acest studiu pe piețele dezÂvoltate din vestul Europei, iar înceÂpând din 2016 a intrat și pe piața locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piața din România și a avut la bază aproape 10.500 de studenți de la 46 de uniÂversități și de la 136 de specialități.
Citește în continuare pe Ziarul Financiar.