Topul primelor de Paște pe care le oferă angajatorii
În prag de Paște, 84% dintre angajatori oferă beneficii salariaţilor, în timp ce 16% nu le au incluse în pachetele pentru angajaţi, arată datele celui mai recent sondaj eJobs. Cei mai mulţi angajatori (37%) au alocat 100-200 de lei per angajat, 27% oferă prime între 200 şi 400 de lei, în timp ce 21% oferă beneficii cuprinse între 400 şi 800 lei. Restul, de 15%, alocă peste 800 de lei per angajat.
„Dacă e să facem comparaţia cu beneficiile oferite anul trecut de Crăciun, observăm că avem cu 8% mai puţini angajatori care îşi recompensează de Paşte angajaţii. Pe de altă parte însă, vedem o creştere a procentului de angajatori care oferă prime în bani, de la 28% la Crăciun, la 34% acum. Totodată, sunt cu 8% mai puţini angajatori decât la final de an care oferă zile libere suplimentare de Paşte, în timp ce procentul celor care aleg coşurile tradiţionale se păstrează similar, 13% acum versus 16% de Crăciun.
Faptul că aproape 70% dintre angajatori oferă beneficii cu ocazia Sărbătorilor Pascale vine să reconfirme ceea ce se reflectă şi în cifre. E cât se poate de evident că, în pofida războiului din Ucraina, companiile se menţin optimiste, iar piaţa muncii e în continuare cât se poate de efervescentă: doar în prima jumătate a lunii aprilie au fost postate aproape 20.000 de joburi noi pe platforma noastră”, a declarat Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România.
Dacă nu ar avea limite de niciun fel, angajatorii spun că săptămâna de lucru de 4 zile ar ajuta cel mai mult să se diferenţieze în piaţă şi să atragă candidaţi, însă cu scurtarea programului de lucru la 32 de ore pe săptămână, nu comprimarea a 40 de ore în 4 zile, cum este în acest moment propunerea de lege.
La fel de populare ar fi şi extinderea pachetului de beneficii către membrii familiei angajaţilor şi plata unui salariu în plus pe an. Alte beneficii pe care le-ar oferi angajatorii dacă nu ar fi constrânşi de buget ar fi acoperirea cheltuielilor casnice ale acestora, asigurarea de menajere sau bone şi oferirea unei perioade sabatice pentru angajaţi pe banii companiei.
Studiul a fost derulat în perioada 1-15 aprilie 2022, pe un eşantion de circa 175 de companii, respondenţii fiind oameni de HR, manageri şi antreprenori.