În primul semestru al acestui an, în plină #coronacriză, circa trei sferturi dintre fermierii europeni (71,7%) s-au arătat interesaţi de achiziţia de tractoare rulate.
Vârful de interes în ceea ce privește aceste produse s-a consemnat în luna ianuarie 2020, cu 73,6% din numărul total de vizite pe o cunoscută platformă globală online aparținând unei rețele de e-commerce, urmată de martie cu 73,2% din vizualizările lunare.
Conform statisticilor Tradus.com, site dedicat autovehiculelor comerciale şi echipamentelor rulate, în ceea ce privește utilajele destinate recoltării culturilor agricole, ponderea afișărilor s-a situat la doar 7,8%.
În luna aprilie însă interesul a scăzut, la fel şi în iunie, astfel că tractoarele au înregistrat mai puţin de 70% din totalul afişărilor lunare. Potrivit experților, asta ar putea fi un indicator că fermierii s-au concentrat pe alte tipuri de echipamente specializate pentru munca sezonieră, susţin realizatorii analizei de specialitate.
Printre cele mai solicitate mărci agricole de pe platformă s-au aflat John Deere, Fendt şi New Holland.
Cu privire la echipamentele de recoltare, acestea au fost cele mai căutate pe segmentul utilajelor specializate, cu 7,8% din numărul total de afişări în primele şase luni ale anului. Luna cu cel mai scăzut interes a fost aprilie, când echipamentele de recoltare au înregistrat 6,2% din afişările lunare, în timp ce vârful a fost înregistrat în iunie, cu 9,6% din vizualizările din acea lună.
Cu toate acestea, ianuarie şi februarie au fost de asemenea luni bune pentru echipamentele de recoltare, cu 9%, respectiv 8,4% din afişările lunare.
Potrivit sursei citate, și în cazul utilajelor de grădină s-a înregistrat o creştere a numărului de căutări, în luna aprilie, cu 2,5% din numărul total de vizualizări lunare. Și asta după ce în ianuarie 2020, acest tip de utilaj a înregistrat doar 1% din numărul total de afişări. În schimb, interesul a început să scadă în lunile mai şi iunie, cu doar 1,8% din total.
Alte categorii specializate, cum ar fi remorcile agricole, echipamentele de cultivat şi aplicatoarele de îngrăşăminte au atins, de asemenea, vârful în aprilie, dar interesul a scăzut în mai şi iunie. De exemplu, echipamentele de cultivare au înregistrat 5% din afişările lunare din aprilie, în timp ce interesul a scăzut la 3,1% din vizualizări în iunie. În celelalte patru luni, interesul a rămas oarecum constant, cu peste 3% dintre afişările de pagini pentru fiecare lună.
Pe de altă parte, a existat un interes crescut pentru echipamente de fân/furaj, în luna iunie, în timp ce ponderea căutărilor în cazul echipamentelor de cartofi, de prelucrare şi depozitare şi viticole a rămas constantă, în prima jumătate a anului.
Specialiştii platformei au realizat o analiză de specialitate pe baza datelor din platformă online, în perioada ianuarie – iunie 2020, şi s-a concentrat pe procentul total de click-uri pentru fiecare categorie din Agricultură.