Tractoarele rulate, numărul unu în topul vizualizărilor unui site de e-commerce, în plină #coronacriză
În primul semestru al acestui an, în plină #coronacriză, circa trei sferturi dintre fermierii europeni (71,7%) s-au arătat interesaţi de achiziţia de tractoare rulate.
Vârful de interes în ceea ce privește aceste produse s-a consemnat în luna ianuarie 2020, cu 73,6% din numărul total de vizite pe o cunoscută platformă globală online aparținând unei rețele de e-commerce, urmată de martie cu 73,2% din vizualizările lunare.
Conform statisticilor Tradus.com, site dedicat autovehiculelor comerciale şi echipamentelor rulate, în ceea ce privește utilajele destinate recoltării culturilor agricole, ponderea afișărilor s-a situat la doar 7,8%.
În luna aprilie însă interesul a scăzut, la fel şi în iunie, astfel că tractoarele au înregistrat mai puţin de 70% din totalul afişărilor lunare. Potrivit experților, asta ar putea fi un indicator că fermierii s-au concentrat pe alte tipuri de echipamente specializate pentru munca sezonieră, susţin realizatorii analizei de specialitate.
Printre cele mai solicitate mărci agricole de pe platformă s-au aflat John Deere, Fendt şi New Holland.
Cu privire la echipamentele de recoltare, acestea au fost cele mai căutate pe segmentul utilajelor specializate, cu 7,8% din numărul total de afişări în primele şase luni ale anului. Luna cu cel mai scăzut interes a fost aprilie, când echipamentele de recoltare au înregistrat 6,2% din afişările lunare, în timp ce vârful a fost înregistrat în iunie, cu 9,6% din vizualizările din acea lună.
Cu toate acestea, ianuarie şi februarie au fost de asemenea luni bune pentru echipamentele de recoltare, cu 9%, respectiv 8,4% din afişările lunare.
Pe lângă tractoarele rulate, vizitatorii portalului au mai acordat atenție utilajelor de grădină, echipamentelor de cultivat şi aplicatoarelor de îngrăşăminte
Potrivit sursei citate, și în cazul utilajelor de grădină s-a înregistrat o creştere a numărului de căutări, în luna aprilie, cu 2,5% din numărul total de vizualizări lunare. Și asta după ce în ianuarie 2020, acest tip de utilaj a înregistrat doar 1% din numărul total de afişări. În schimb, interesul a început să scadă în lunile mai şi iunie, cu doar 1,8% din total.
Alte categorii specializate, cum ar fi remorcile agricole, echipamentele de cultivat şi aplicatoarele de îngrăşăminte au atins, de asemenea, vârful în aprilie, dar interesul a scăzut în mai şi iunie. De exemplu, echipamentele de cultivare au înregistrat 5% din afişările lunare din aprilie, în timp ce interesul a scăzut la 3,1% din vizualizări în iunie. În celelalte patru luni, interesul a rămas oarecum constant, cu peste 3% dintre afişările de pagini pentru fiecare lună.
Pe de altă parte, a existat un interes crescut pentru echipamente de fân/furaj, în luna iunie, în timp ce ponderea căutărilor în cazul echipamentelor de cartofi, de prelucrare şi depozitare şi viticole a rămas constantă, în prima jumătate a anului.
Specialiştii platformei au realizat o analiză de specialitate pe baza datelor din platformă online, în perioada ianuarie – iunie 2020, şi s-a concentrat pe procentul total de click-uri pentru fiecare categorie din Agricultură.