Prima pagină » Economic » Trafic pe trei benzi pentru camioane la Vama Giurgiu, de vineri. CULOARE SEPARATE pentru UE și non-UE. Vama Siret, reconfigurată de marți

Trafic pe trei benzi pentru camioane la Vama Giurgiu, de vineri. CULOARE SEPARATE pentru UE și non-UE. Vama Siret, reconfigurată de marți

Trafic pe trei benzi pentru camioane la Vama Giurgiu, de vineri. CULOARE SEPARATE pentru UE și non-UE. Vama Siret, reconfigurată de marți

Vineri, 23.02.2024, vor fi deschise 3 benzi de circulație pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din România în punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu. Toate automarfarele vor trece printr-un sistem de preselecție, iar cele care nu prezintă risc de depășiri de mase și dimensiuni sunt dirijate de sistem pe o bandă rapidă, fără a fi cântărite, anunță CNAIR.

Vehiculele care prezintă risc de depășiri de masă sunt dirijate pentru cele două benzi dotate cu sisteme de cântărire. O bandă de circulație este destinată doar autovehiculelor înmatriculate într-un stat din Uniunea Europeană, iar pe cealaltă bandă existentă va fi permisă circulația, atât pentru autovehiculele înmatriculate într-un stat membru UE, cât și pentru cele înmatriculate în state non-UE.

Cântare separate la intrare UE și ALL TRUCKS

Pe sensul de intrare în țară sunt amenajate 4 artere dotate cu sisteme de cântărire, două destinate autovehiculelor înmatriculate într-un stat membru UE, iar alte două pentru cele înmatriculate în state UE și non-UE (ALL TRUCKS).

Cântare funcționale și în Vama Siret,

Începând de marți, 20.02.2024 și cântarul destinat autocamioanelor care tranzitează punctul vamal Siret este funcțional, după finalizarea lucrărilor de configurare a acestui punct de trecere a frontierei.

Sistemul cu funcții automatizate de cântărire a fost montat în ACI din PTF Siret în data de 11.04.2022, după obținerea buletinului de verificare metrologică.

Sistemul de cântărire nu a putut fi utilizat până acum din cauza lucrărilor de modernizare a punctului vamal derulate de Autoritatea Vamală Română. Lucrările au fost finanțate din fonduri europene nerambursabile, astfel încât CNAIR nu a putut interveni cu lucrări suplimentare, în regie proprie, pentru racordarea platformei de cântărire la structura drumului, explică Compania.

În momentul de față toate vehiculele de transport marfă sunt verificate prin cântărire.

Precizăm că din 250 de autocamioane cântărite, doar 4 au depășit greutatea maximă admisă, pentru care s-au emis și încasat autorizații speciale de transport.

Citiți și: TRAFICUL prin Vama Siret, reluat. Peste 1100 de camioane din Ucraina vor intra în România!

Ministrul Transporturilor dă vestea / La Calafat, s-a deschis prima bandă dedicată exclusiv autovehiculelor UE

Citește și