Prima pagină » Economic » Transalpina intră în reparații. Când va fi gata „cea mai înaltă și cea mai frumoasă șosea din România”

Transalpina intră în reparații. Când va fi gata „cea mai înaltă și cea mai frumoasă șosea din România”

Transalpina intră în reparații. Când va fi gata „cea mai înaltă și cea mai frumoasă șosea din România
Transalpina (DN 67C), considerată cea mai înaltă și mai frumoasă șosea din România, cu o lungime de 148 de km, va intra în reparații după ce vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici pentru a fi posibilă efectuarea de plăți în continuare pentru acest tronson, reiese din datele CNADNR.

Transalpina (DN 67C), considerată cea mai înaltă și mai frumoasă șosea din România, cu o lungime de 148 de km, va intra în reparații după ce vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici pentru a fi posibilă efectuarea de plăți în continuare pentru acest tronson, reiese din datele CNADNR.

Lucrările de asfaltare pe Transalpina au început în 2009 și ar fi urmat să fie gata până la sfârșitul anului 2013.  După ce firma constructoare, Romstrade, a intrat în insolvență, lucrările au fost sistate.

Drumul are nevoie de executarea mai multor lucrări, între care se numără montarea de parapeți, finalizarea unor poduri, executarea zidului de sprijin pe o lungime de 5 km, dar și lucrări de semnalizare verticală sau marcaj axial, potrivit adresei trimise de CJ Alba către ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Inters Național și Investiții Străine, Dan Șova și citată de alba24.ro

Potrivit răspunsului trimis de CNADNR către CJ Alba și citat de Agerpres, finanțarea lucrărilor la DN 67C se realizează prin sistem credit furnizor, iar plățile efectuate până în prezent, cu Bilete de Ordin, sunt la nivelul indicatorilor tehnico-economici aprobați, fapt pentru care lucrările au fost suspendate din 5 octombrie 2012, nefiind încă emis ordinul de reluare a acestora.

Pe Transalpina mai sunt de executat lucrări fără de care drumul riscă să devină unul necirculabil, potrivit reprezentanților CJ Alba. Astfel, pe sectorul de drum cuprins între Sebeș și limita cu județul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepția pozițiilor kilometrice 86-91, 96-102, 116-117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură.

Pe sectorul cuprins între km 80+000 și km 80+500 este necesară executarea fundației drumului și turnarea a trei straturi de asfalt, iar între km 80 și km 90 este necesară finalizarea a 40 de podețe, unde straturile de asfalt nu sunt turnate.

Cel mai înalt punct al Transalpinei este în Pasul Urdele, situat la peste 2.100 de metri. Drumul face legătura între localitatea Novaci (Gorj) și Sebeș (Alba), străbătând județele Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba.

Citește și