Transportatorii români solicită daune de 520 milioane de euro de la marii producători de camioane
Operatorii de flote de vehicule utilitare din România care au plătit în plus la achiziționarea camioanelor de la societățile oragnizate într-un „cartel” în vederea uniformizării prețurilor, ar putea recupera daune de până la 2,4 miliarde de lei, conform firmei de avocatură Hausfeld.
Numărul estimat de camioane afectate din România se ridică la 52.000 de vehicule, iar companiile pot recupera până la 10.000 de euro pentru fiecare camion.
Comisia Europeană a amendat, în iulie 2016, marii producători de camioane Daimler, Volvo, Iveco, MAN și DAF. Aceștia au fost găsiți vinovați de formarea unui cartel între anii 1997 și 2011, prin care au uniformizat prețurile pentru camioane medii și grele, contrar legislației. În septembrie 2017, Comisia a constatat și implicarea producătorului Scania în acest cartel.
Pentru a permite companiilor care au achiziționat sau cumpărat în leasing camioane și au fost afectate de acest cartel, Uniunea Națională a Transportatorilor din România (UNTRR) susține inițiativa firmelor Hausfeld și Financialright Claims care și-au luat angajamentul să recupereze daunele transportatorilor fără alte cheltuieli și riscuri asociate.
Firmele au depus în 2017 și 2018 două sesiuni de cereri pentru aproape 150 de mii de camioane din toată Europa, iar a treia cerere se află în desfășurare, așa că românii care se consideră prejudiciați sunt chemați să aplice.