Ministerul Transporturilor va majora cu 400 milioane lei capitalul social al CFR Călători, bani destinați plății tarifului de utilizare a infrastructurii către CFR SA, iar această companie își va achita obligațiile fiscale și va stinge o datorie de 92 milioane lei către E.ON Gaz Distribuție.
Suma de 400 milioane lei se alocă din bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 2013 pentru majorarea capitalului social al CFR Călători, cu destinația plății tarifului de utilizare a infrastructurii către CFR SA, companie care administrează infrastructura feroviară.
Din banii primiți de la CFR Călători, CFR SA va achita obligațiile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj precum și bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, inclusiv datoriile restante ale filialelor.
De asemenea, CFR SA va achita 92,3 milioane lei către.E.ON Gaz Distribuție ca urmare a preluării prin contract de cesiune de creanță de către E.ON Gaz Distribuție a creanței de la E.ON Energie România, în calitate de cedent.
„Achitarea sumei către S.C.E.ON Gaz Distribuție S.A. este condiționată de plata de către această societate, din fonduri proprii, a dividendelor cuvenite Ministerului Economiei, în sumă de 92,295 milioane lei într-un cont special distinct deschis la Trezoreria Municipiului București.
Bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2013 al CFR Călători, aprobat în luna iulie prin hotărâre de guvern, prevede venituri totale de 2 miliarde lei, cheltuieli de 2,4 miliarde lei și o pierdere de 400 milioane lei.
Potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor, compania a înregistrat anul trecut venituri de 1,99 miliarde lei (în scădere cu 22% față de 2011), cheltuieli de 2,98 miliarde lei (mai mari cu 16%) și o pierdere de 992 milioane lei, de la un profit net de 1,5 milioane lei în anul precedent. Afacerile CFR Călători s-au plasat la 1,66 miliarde lei în 2012, în scădere cu aproape 24%.
CFR Călători a anunțat recent că a avut în primul semestru pierderi de 139 milioane lei, în scădere față de rezultatul negativ de 200 milioane lei raportat la jumătatea anului trecut. Evoluția a fost determinată printre altele de reducerea unor linii neprofitabile sau cu slabă productivitate, scăderea consumului de motorină și diminuarea cheltuielilor cu personalul, prin scăderea numărului de angajați, fără concedieri colective.
Prețurile biletelor de tren au crescut diferențiat de la 1 septembrie, cu până la 10%, măsura, aprobată prin ordin al ministrului Transporturilor, luând în calcul evoluția inflației și majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese.