Prețul plătit pentru o acțiune CME este cu 32% mai mult decât prețul de pe bursă.
„Comitetul special al board-ului, împreună cu consilierii noștri, a condus un proces extins de revizuire a alternativelor, ceea ce a însemnat implicarea mai multor parteneri strategici și financiari. Anunțul de astăzi reafirmă angajamentul nostru în a livra valoare pentru acționari”, spune John Billock, președinte al board-ului de directori al CME.
CME era deținut de gigantul american AT&T, care preluase această companie de la Time Warner în urma unei tranzacții globale.
„În cursul ultimilor șase ani, în timp ce ne-am transformat businessul și am livrat constant o creștere a profitabilității, principala noastră preocupare a fost generarea de valoare pentru acționarii noștri. Eforturile noastre culminează în această tranzacție, și suntem siguri că este alegerea bună pentru acționarii noștri și o concluzie satisfăcătoare la una dintre cele mai de succes reorganizări a unei comanii media lider de piață în ultimii ani. Suntem mulțumiți că grupul PPF ne împarte perspectiva”, anunță Michael Del Nin și Christoph Mainusch, co-executivi ai CME.
CME și-a început activitatea la începutul anilor 90, compania fiind fondată de antreprenorul american Ronald Lauder. În România, Lauder s-a asociat în cu antreprenorul român Adrian Sârbu, care a creat Pro TV. Adrian Sârbu a ieșit din CME și din Pro TV în 2013.
Grupul media CME operează în cinci piețe din Europa Centrală și de Est. Operațiunile cuprind 30 de canale de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady și Ring), Cehia (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action și Nova Gold), România (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International, PRO TV Chișinău), Slovacia (TV Markiza, Markiza International, Doma și Dajito) și Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto și Kino).