Trei angajate ale unei agenții CEC Bank din Cluj au fost trimise în judecată de procurorii DIICOT, care le acuză că ar fi furat bani din conturile a 24 de clienți, după ce au introdus date nereale în sistemul informatic al unității bancare.
Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Cluj le-au trimis în judecată, în 18 ianuarie, pe Ana Olga Coldea, Daniela Liana Brie și Ana Maria Vincze.
Cele trei angajate ale CEC Bank – Agenția nr. 6 Cluj sunt acuzate că ar fi produs prejudicii patrimoniale unui număr de 24 de părți vătămate, precum și CEC Bank, prin introducerea de date nereale în sistemul informatic al unității bancare.
CEC Bank a despăgubit clienții care au fost păgubiți de Ana Olga Coldea și s-a constituit parte civilă în cauză pentru recuperarea sumei de 654.833,86 lei. Daniela Liana Brie a achitat către CEC Bank suma de 130.000 lei, reprezentând prejudiciul produs, au precizat procurorii.
În cazul învinuitei Ana Maria Vincze, procurorii au stabilit că, în calitatea sa de casier al Agenției nr. 6 CEC Bank Cluj, nu și-a îndeplinit atribuțiile de serviciu care se aflau înscrise în fișa postului, cu consecința prejudicierii unității bancare.
Dosarul va fi judecat de magistrații Judecătoriei Cluj-Napoca.
Surse din rândul anchetatorilor declarau, în septembrie 2012, că Liana Brie, șefa Agenției 6 CEC Bank, împreună cu Ana Coldea, au transferat bani din conturile unor clienți în conturile altora, apoi au retras diferite sume. În momentul în care o persoană mergea la agenție pentru a ridica bani, contul acesteia era alimentat din conturile altor clienți, pentru ca lipsurile să nu fie descoperite.
Tranzacțiile prin conturile clienților CEC Bank Cluj se făceau direct din interiorul sistemului informatic, acestea fiind acuzate de fraude informatice.
Frauda a fost sesizată de un client căruia i-a fost închis contul și care a aflat că nu mai are niciun ban în acel cont, precizau sursele citate.