Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a Damen Mangalia. Cine a a fost numit administrator judiciar

Publicat: 19 06. 2024, 16:34
Actualizat: 19 06. 2024, 18:11

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia. CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar. Termenul 2 august 2024 a fost stabilit ca ziua pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, urmând ca pe 27 august 2024 să aibă loc prima şedinţă a adunării creditorilor.

Damen Olanda a cerut pe 29 mai falimentul șantierului naval Damen Mangalia, la care are 49% din acțiuni, potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial al instanțelor. Statul Român deține restul pâna la 100%. Angajații au fost trimiși în șomaj tehnic de la 1 iunie. Olandezii au cerut deja în toamna 2023 la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena rezilierea acordului de asociere din 2018 prin care statul român devenea acționar majoritar al companiei Damen Shipyards Mangalia SA.

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia. CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar”, anunţă casa de insolvenţă.

Principalele termene dispuse de instanţă în acest dosar sunt:

  • 2 august 2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului
  • 22 august 2024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe
  • 27 august 2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor

Rolul administratorului judiciar, conform mandatului legal, este acela de a găsi soluţiile optime pentru redresarea companiei. Primul pas din procedura de insolvenţă va fi înţelegerea businessului şi a părţilor care fragilizează performanţa companiei, definirea strategiei de redresare şi planul pentru realizarea acesteia.

Damen Shipyards Mangalia este o societate de tip Joint Venture creată de Damen şi Guvernul României, în care Damen este responsabil de managementul operaţional al şantierului.

Şantierul a fost cunoscut iniţial sub numele de Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi a început să construiască nave noi în 1976. În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul şantierului şi şi-a schimbat focalizarea către construirea de nave mari de containere, vrachiere şi cisterne. La sfârşitul anului 2017 Damen a achiziţionat acţionariatul Daewoo şi în vara lui 2018 a preluat controlul operaţional.

Citiți și: Damen Olanda a cerut FALIMENTUL Damen Mangalia în instanță. Angajații sunt trimiși în șomaj tehnic în iunie