Prima pagină » Economic » Trucul simplu care te ajută să îți impresionezi șeful

Trucul simplu care te ajută să îți impresionezi șeful

Trucul simplu care te ajută să îți impresionezi șeful
Mulți dintre noi evităm să cerem sfaturi celor din jur de teamă să nu părem incompetenți sau dependeți de opiniile și de experiența altora. Nimic mai greșit. Șeful tău va crede că ești un angajat mai capabil dacă ceri sfaturi la nevoie.

Oamenii care cer sfatul celor din jur sunt percepuți ca fiind capabili, contrar temerilor multora că acest lucru i-ar putea face să pară incompetenți, sugerează rezultatele unui studiu coordonat de Harvard Business School, citate de Business Insider.

„Indivizii îi percep pe cei care cer sfaturi ca fiind mai competenți decât cei care nu fac acest lucru”, explică autorii studiului.

Motivul este unul simplu. Atunci când ceri sfatul cuiva, îi confirmi acestuia inteligența, experiența și puterea de expertiză într-un domeniu și, tocmai pentru că faci acest lucru, persoana respectivă se simte mulțumită și va avea o părere bună despre tine.

De asemenea, cea mai ușoară metodă de a-i cuceri pe oameni în timpul unei conversații este aceea de a-i face să vorbească mult despre propria persoană.

Astfel, de fiecare dacă când ai parte la locul de muncă de o problemă pe care nu știi exact cum să o gestionezi, nu ezita să ceri sfatul unei persoane care s-a confruntat în trecut cu situații similare. Există o șansă destul de mare ca persoana respectivă să aibă chiar o părere mai bună despre tine după ce faci acest lucru.

Citește și