Prima pagină » Economic » Uber își face debutul pe Bursa de Valori din SUA

Uber își face debutul pe Bursa de Valori din SUA

Uber își face debutul pe Bursa de Valori din SUA
Compania de ride-sharing Uber Technologies Inc își face vineri debutul pe Bursa de Valori din Statele Unite, New York Stock Exchange, acesta fiind unul dintre cele mai importante evenimente de investiții ale anului, arată un raport realizat de compania de brokeraj XTB.

„Cererea pentru serviciile companiei este în continuă creștere, tendință perfect ilustrată de datele privind valoarea brută a încasărilor, adică suma totală pe care utilizatorii au cheltuit-o folosind aplicația Uber. În anul 2018, valoarea s-a ridicat la 49,8 miliarde de dolari, înregistrând o creștere de 44% YoY”, a spus PrzemysÅ‚aw KwiecieÅ„ , economist-șef al XTB Group.

Uber este a doua companie din segmentul de ridesharing care va fi listată la bursă. IPO-ul rivalului Lyft a avut loc pe 29 martie 2019. Spre deosebire de Lyft care activează doar pe piața americană, Uber oferă o gamă relativ largă de servicii, în special în Statele Unite și Europa, ceea ce o face o companie mai diversificată.

„Uber reprezintă unul dintre cele mai mari și mai importante debuturi de pe bursa americană din ultimii ani. Nu este vorba doar de valoarea companiei estimată la peste 80 de miliarde de dolari, dar și de modelul de afaceri revoluționar, care poate determina schimbări semnificative asupra modului de viață. Pe de o parte, Uber este o viziune a progresului tehnologic, dar, pe de altă parte, este o companie care înregistrează în prezent pierderi imense. Astfel, există un potențial enorm în joc, dar care presupune un risc considerabil de eșec ” a precizat acesta.

Potrivit raportului, gigantul american de car sharing a avut un ritm rapid de creștere a veniturilor în anii precedenți – 209% în 2017 și 142% în 2018. Deși ritmul a încetinit, rata depășește în continuare creșterea costurilor operaționale, ceea ce duce la îmbunătățirea marjelor. Marja brută a reușit să crească de la 21,6% în 2014 la 50,1% în 2018. Situația se îmbunătățește și în ceea ce privește rezultatele nete, Uber înregistrând în continuare pierderi, dar pierderea netă a scăzut de la 131,9% în 2014 la 25,8% în 2018. Pentru Lyft, atât marja brută cât și cea netă au fost de 42,3% în 2018.

În plus, Uber a avut un venit per șofer de 2.354 de dolari în 2018, în timp ce șoferii companiei Lyft au generat, în medie, venituri de 1.135 de dolari. Comparând numărul de rezervări per șofer pentru anul 2018, obținem o imagine asemănătoare de 10.641 de dolari pentru Uber, în comparație cu 4.263 de dolari pentru Lyft.

Acțiunile Uber vor fi disponibile pentru investitori romani pe platforma xStation de la XTB.

Citește și